Star Wars: Battlefront II (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter / Action

Ontwikkeld door Digital Illusions
Uitgegeven door Electronic Arts

Het verhaal in de single player campagne slaat een brug tussen de klassieke trilogie en The Force Awakens. Maak de val van het keizerrijk, en de opkomst van The First Order, mee. Dit vanuit de ogen van Iden Versio, die de leiding had over het elite-eskader van de Keizer tijdens de slag om Endor. Naast de single player bevat de game eveneens een zeer uitgebreide multi player modus, welke zowel online als in split screen kan worden gespeeld. Vele bekende spelmodi, zoals Walker Assault, keren terug. Dit maal zijn mappen uit alle trilogieën uit de Skywalker-saga speelbaar, waaronder ook enkele uit de prequels.

12 BERICHTEN
avatar van The_CrY

Ik kijk hier heel erg naar uit, maar het schijnt pay-to-win te zijn, dus ik vrees dat ik voorlopig nooit meer een nieuw Star Wars spel kan spelen zolang EA de rechten behoudt.

Dat een dergelijk stelletje lutsers de rechten heeft gekaapt is mooi genaaid inderdaad.

Erger kan niet.

Waren we met Ubisoft nog beter af geweest.

Een jaar of vijftien tot twintig geleden kwam op Star Wars gebied de ene parel na de andere uit.

En het leent zich voor zoveel moois, nu meer dan ooit, zoals bij niemand enige uitleg behoeft.

Vooralsnog echter ziet het er voorlopig aanhoudend bar weinig rooskleurig uit.

Met ons laatste sprankje hoop recentelijk eveneens pleite gegijzeld.

En dat alles is toch wel lichtelijk doodzonde te noemen.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de campaign...

Campaign schijnt wat kort te zijn, focus ligt toch weer voor het grootste deel op multiplayer en lootcrates!!

Deze game is vooral mbt dat laatste nogal negatief in het nieuws deze week. Explosie op reddit, extreem mega lage waarderingen op metacritic. En nu zelfs officiële kansspel autoriteit onderzoeken naar dergelijke
lootcrates, micro transactions, pay2win praktijken in games:

Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoekt 'lootboxen' in games | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Goede zaak!

avatar van Maxigames

Al jaren geen game van EA gekocht met als enige uitzondering Mass Effect Andromeda. En dit is precies de reden waarom, het lijkt ze niks uit te maken of het een waardeloos spel wordt of niet. Nou scheelt het dat de naam "Star Wars" voor mij geen meerwaarde aan het product geeft, maar wel jammer voor de fans dat deze alleen door EA uitgegeven kan worden.

Kijk eens aan...alle micro-transactions zijn dus voorlopig uit het spel verwijderd. Ik wist niet wat ik las en dacht eerst dat het een grapje was, maar het internet (en youtube) staan er vol van...zou er bij EA dan toch iemand de vele negatieve kritieken hierop ter harte hebben genomen? Ben benieuwd!

...het is in ieder geval een klein lichtpuntje. Met het spel zelf lijkt me namelijk weinig mis. En het is wel een soort van morele overwinning voor alle gamers en critici die het oneens zijn met het pay-to-win systeem.

avatar van MikeMannuh

We never meant any of this Right.... Fuck off EA. Serieus, just fuck off. Money grubbing, studio killing fuckwits zijn het.

Nu voelen ze dan de hete adem van de consument en beginnen ze in te binden.

Het blijft eigenbelang.

Het is natuurlijk elke fatsoensnorm voorbij om mensen bijna letterlijk gebakken lucht te willen verkopen.

Als grote corporatie lijkt het me je sociale taak om mensen die hier op in zouden gaan tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Anders dan ze juist uit te willen buiten.

Van mij mag dit spel in dergelijke staat in dit land een verbod krijgen.

Ook al is het Star Wars.

Doodzonde is het.

Maar niet anders.

Goed! Hopelijk komt er wat verandering in deze trend. Micro-transactions en lootboxes zijn de kanker van de huidige game industrie. Ikzelf weiger nog games van EA te kopen.

avatar van The_CrY

Het is slechts tijdelijk verwijderd. Ik wacht even met juichen tot de microtransacties terug zijn. Als het pay-to-win aspect er tegen die tijd volledig uit is gewerkt, dan zal ik het eens overwegen.

Toch mooi dat door alle ophef EA overstag lijkt te gaan, met een grote nadruk op lijkt. EA blijft natuurlijk wel EA. Maar prima dat er nu wat gebeurt en het volop de aandacht heeft.

Pay to win kan echt niet bij een full priced game.

Al moet ik zeggen dat lootboxes uberhaupt bij mij weinig interesses wekken. Als ik kijk bij COD denk ik tja wat moet je er eigenlijk mee als het je niks oplevert.

Maar goed dit is het nieuwe verdienmodel blijkbaar. Net zoals het ook schandelijk is dat je bij COD de DLC wel moet kopen om aan een volwaardig MP te komen.