ARMS (2017)

Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door Nintendo

In deze game ontdek je een unieke vechtsport voor meerdere spelers waarbij je klappen kunt uitdelen met uitrekbare armen. In deze game, die elementen uit zowel boks- als schietgames met elkaar combineert, kom je allerlei nieuwe personages tegen. Zodra je een personage hebt voorzien van verschillende soorten armen, pak je in iedere hand een Joy-Con om je tegenstander te belagen met klappen van links en van rechts. Personages kunnen springen en klappen ontwijken. Ook kunnen spelers hun slagen effect geven door hun handen te draaien op het moment dat ze slaan. Naarmate spelers de game leren kennen en beter worden, zullen ze geavanceerde tactieken ontdekken.

Ik heb echt zin in dit spel na het zien van veel filmpjes... weet ik dat het lekker competitief gaat worden.
Snelle actie en tactisch uit halen zoiets als Punch out!! maar dan beter.

Nintendo houdt woensdagnacht Direct rondom Arms - Nieuws - InsideGamer

Hmm weinig berichten bij dit spel, terwijl het toch door de maker van Mario Kart 6 ,7 en 8 is gemaakt..
Mijn verwachting is hoog ik verwacht dezelfde verslavende gameplay en elk potje is weer anders insteek.
Ik koop speciaal 2 Joycons (gele) voor dit spel, ik heb wel weer zin om boxend voor de tv te staan!. Maar zittend kan ook en zelfs alleen door op de knoppen te drukken van je Pro controller.
Dit gaat weer een hit worden (net zoals in Wii Sport's) dat plezier komt weer terug.

De hypetrain voor dit spel begint langzaam maar zeker op stoom te raken volgens mij.

Op Reddit zijn veel mensen die wbt dit spel de kat uit de boom keken nu om. Ik ben hier zelf niet zo van en ben nog steeds niet om

't is een behoorlijk technisch en tactisch diep spel heb ik begrepen en motion controls werken perfect (Preview op basis van 3 uur gameplay door GameXplain)

De test beta is up en waar mijn verwachtingen laag waren voor deze, moet ik bekennen dat het best wel meer dan vermakelijk is. Een aanschaf overwegen.

Ik ben erg benieuwd om het een keertje te proberen. Laat nou net de persoon met een Switch de komende weekenden met zijn reet op diverse festivals zitten...dus helaas...die kans krijg ik voorlopig niet. Het zou wel aardig zijn mocht het een nieuwe franchise worden (indien het leuk is natuurlijk), want net als Splatoon (neen - nog steeds geen interesse zelf) vind ik het wel 'typisch Nintendo' uitstralen.

(Maar stiekem hoop ik nog altijd dat er eens iemand een echt Star Wars fighting game uitbrengt. Kom op. Die Joy-Cons, het aantal Jedi in het expanded universe en de populariteit van de films zouden toch echt voldoende moeten zijn om dit te laten slagen...)

Even leuk als ik verwachte!
Dat kan ook niet anders van de makers van Mario Kart 6 7 en 8..
Come on...

Had het gezien ja. Lekker gejat. Ga toch voor de Nintendo versie

Dat is veel beter dan deze Arms inderdaad haha...
Maar voor de liefhebber hier een recensie:

ARMS - Review - spat van de persoonlijkheid | IGN Benelux - nl.ign.com

En pak aan hier nog een!
ARMS review – Armpje drukken Deluxe recensie () - InsideGamer

7.8 gemiddeld uit 55 reviews. Best goed!

-marco- schreef:
7.8 gemiddeld uit 55 reviews. Best goed!
ja, zeker voor een switch-spel dat eens geen WiiU remake is

Iemand van jullie afgelopen weekend nog weer de test punch gespeeld?
Ik heb nu wat recensies gezien, maar dit is gewoon niet in mijn straatje

centurion81 schreef:
Iemand van jullie afgelopen weekend nog weer de test punch gespeeld?
Ik heb nu wat recensies gezien, maar dit is gewoon niet in mijn straatje

Vond jij Wii sports en Puch out!! niet leuk?

banjo schreef:

Vond jij Wii sports en Puch out!! niet leuk?

Mmm...De eerste keer dat ik het speelde was het gewoon bijzonder dat motion controls zo mooi werkten maar daar was de lol snel vanaf Mijn vriendin vond het tennisspelletje wel leuk en omdat zij bijna nooit met mij wil gamen maar ik het wel heel leuk vind om samen te gamen, heb ik dat nog redelijk veel gespeeld

Om kort te gaan: niet echt dus

Wii sports tennis wat heb ik dat vaak gespeeld!
Maar Punch-Out (1987) was ook wel een klassieker.
En als je kijkt hoe houterig dat was vergeleken met deze Arms...
Dan begrijp je wel waarom ik hier zo naar uit kijk...

Damn, wat geniet ik van dit spelletje. Maar het is wel pittig zeg en ben ook (nog) niet zo goed...

Nee ik bak er ook nog niks van hoor..
Het is lastig om er in te komen, maar ik weet zeker als je wat beter word in dit spel het online echt geweldig leuk gaat worden.. gebruik je de Joycons Marco ?
Ik moet nog een 2de setje halen..

Speel veelal in handheld mode. Gister even op de tv geprobeerd met losse joy cons en dus motion controle, maar dat is drama. Ik heb het niet op motion controle en bij Arms is het niet anders. Pro controller ging een stuk beter.
Party mode online is geweldig.

Vind de moeilijkheidsgraad in Grand Prix mode erg pittig. Tot lvl 2 gaat het goed, maar hoger word als snel lastig.

zo hey die Joycons zijn overal uitverkocht..
In de winkels en op het internet..
Ik ben benieuwd hoeveel Swichten er nu al verkocht zijn..

Heb net een setje blauwe joy cons verkocht

Btw, hebben jullie al een favo character? Ik ga voor twintelle

Oh ja en boss Max Brass komt volgende maand als gratis DLC

avatar van horizon
banjo schreef:

Ik ben benieuwd hoeveel Swichten er nu al verkocht zijn..

Voor Japan wordt altijd fijn bijgehouden:

t/m 11 juni: 940.000 stuk
en dat bij lage voorraden en vaak de melding uitverkocht.

Mario Kart 8 deluxe: 505.000
Legend of Zelda: 494.000 (Wii U 130.000)
1-2 Witch: 220.000
fysieke sales.

De cijfers (iets minder betrouwbaar) van VGZ charts geeft dit aan voor de Switch:
3.488.881 stuks
waarvan 1.500.000 ongeveer in Europa
Cijfers tot en met 13 mei.

En dan echt duidelijk dat Zelda geen Japans spel is:
MK8 deluxe wereldwijd op 1.700.000
Zelda op 2.700.000

In het begin vond ik dit spel niet pakkend maar.. na 5 uur spelen gaat het spel in je zitten...
En dan word het pas leuk.. Ik speel hem bij een vriend dus ik moet er thuis ook nog mee aan de slag.
De motion controls die wil ik ook zeker nog proberen.... die schijnen echt goed te werken..

Nope, drama!

-marco- schreef:

Btw, hebben jullie al een favo character? Ik ga voor twintelle

Ik ga denk ik voor Master Mummy ga lekker log en hard uithalen..

Deze is tijdelijk gratis te proberen als je een online abonement voor Switch hebt. Ziet er lachen uit! Misschien is nu een goed moment het eens uit te proberen.