Consortium (2014)

Adventure / RPG

Ontwikkeld door iDGi
Uitgegeven door iDGi

Het spel speelt zich af in het midden van de 21ste eeuw, in een tijdslijn waar de meeste landen hun legers hebben opgeheven ten gunste van een technologisch geavanceerde wereldpolitiemacht, het zogenaamde Consortium. Neem de rol aan van Bisschop Six, een elite Consortium agent gestationeerd aan boord van de Zenlil, een futuristisch intercontinentaal vliegtuig. Tijdens een vlucht van Bulgarije naar Ierland, is het jouw taak om de verrader binnen de bemanning van de Zenlil bloot te leggen, en het lek te stoppen.

Kreeg een mailtje nav m'n Sentient artikeltje op HG101 over deze game. Een beetje spiritual successor. Sci-fi murder mystery RPG die ook meer focust op het social simulation aspect, vermomd als fps adventure.

Behoorlijk buggy en een beetje graphically challenged, maar de unieke AI, verbazend goede voiceacting, en gedetailleerde mini sci-fi society, maken het interessant genoeg om de hicups en houterigheid voorlopig te verdragen.