Ultra Street Fighter II: The Final Challengers (2017)

Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

In deze geupdate versie van Super Street Fighter II Turbo uit 1994, zijn er twee grafische stijlen: de klassieke pixel-art uit de jaren negentig, en een High Definition art, naar de maatstaven van de huidige tijd. Daarnaast kent het spel twee nieuwe vechters, een online modus, een co-op mode waarin je het samen met een vriend op kunt nemen tegen de computer en een first person Hadouken-mode.

Interessant, maar word volgens mij full priced. Dat is me wat te gortig voor een street fighter 2 turbo update.

Nog altijd 'wat' gortig voor een bijna 25-jarige game. 10-15 euro. Meer had dit niet mogen kosten. Maar goed. Laat Capcom maar lekker verder melken. Vast wel idioten die deze prijs er voor over hebben.

In it's defense: het is echt wel wat meer dan een opgepoetste SF2 turbo hoor.

Er is een 2 vs 2 mode waarin je ook coop met een vriend kunt doen en waar 2 player combo's mogelijk zijn, er is een online modus en een soort hadouken first person shooter. Denk wel dat het primair voor echte fans is, die er ongetwijfeld zijn. Zo zijn er ook 1400 illustraties uit de SF legacy toegevoegd.

Nog afgezien daarvan: om mensen die dit de prijs waard zouden vinden als idioten te bestempelen vind ik wat pedant.

avatar van Nomak
Ik moest even kotsen toen ik hoorde dat men hier blijkbaar 1 button specials aan heeft toegevoegd.

Btw: ook een zeer lelijke box cover!

Ik kan me trouwens vergissen, maar het lijkt er haast op dat basis van dit spel gewoon de al bestaande versie van Super Street Fighter II Turbo Remix HD is (PS3 en XBOX360). In ieder geval zien de animaties e.d er identiek uit? Lekker makkelijk geld binnen rijven voor Capcom. Een 2vs 2 mode, een First Person Hadouken shooter (ziet er trouwens echt wel kut uit) en wat illustraties (nou ja 1400 dan) rechtvaardigen nog altijd de prijs niet.

Persoonlijk hoop ik dat dit voor geen meter verkoopt. Kwestie van een dikke middelvinger richting die aasgieren van Capcom te tonen. Street Fighter V was bij launch al een fiasco, laat staan die ridicule prijzen die ze hanteren voor hun overmatige DLC - een werkelijk gebotchte port van SF IV op de next-gens - Mega Man wordt al jaren stiefmoederlijk behandeld, en nou krijg je weer dit soort acties.

Hoe moeilijk is het om een degelijke collectie van 2, 3 en 4 uit te brengen op de Switch? Of desnoods een wat completere (lees een bijna GOTY achtige versie) van 5? In plaats daarvan krijg je dit soort geldklopperij. Ik wordt er haast pissig van. Jammer om Capcom op deze manier te zien achteruit gaan de laatste jaren.

Ja ik ben het met jullie eens..
Dit is snel gaatjes vullen en daar niet te veel moeite voor willen doen.
Uit de budget bak halen voor 15 euro lijkt me gepast.

Maar toch is dit spel een succes geworden en dan bedoel ik de verkopen...

Capcom gaat meer games uitbrengen voor de Switch - Nintendo Switch - nl.ign.com

De drang naar Retro bij mensen is sterker dan ik dacht...
En het mooie is dat Capcom nu meer games uit gaat brengen op de Switch...
Voor 2 tientjes haal ik hem.

Net aangeschaft, 50% korting in de eShop momenteel, 20 euro was het me dan wel waard

Het is Street Fighter 2 Leuk om af en toe een paar potjes te knokken. Heb ook een potje of 10 online gespeeld, maar dat lagte nogal. Of dat kwam door mijn tegenstander of door de manier hoe de online is opgezet weet ik niet.

avatar van theo79
Deze game net gekocht voor een leuke prijs. Ik wou hem graag hebben maar had er niet hele hoge verwachtingen van maar het valt 100% mee. Erg toffe Street fighter met een gameplay die erg goed aanvoelt. Doet me zelfs wel wat aan de Alpha delen denken. De graphics vind ik ook best wel mooi. Ik had niet verwacht dat dit spel nog veel online gespeeld zou worden maar ook dat valt dik mee aangezien ik constant battles vind. Blij mee met deze game.