Hollow Knight (2017)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Action / Platform

Ontwikkeld door Team Cherry
Uitgegeven door Team Cherry

Onder de verwelkende stad Dirtmouth slaapt een oud en vervallen koninkrijk. Velen worden aangetrokken door deze wereld onder de oppervlakte, op zoek naar rijkdom, eer of antwoorden op oude geheimen. Hollow Knight is een klassiek vormgegeven 2D actie-platformer met een grote verbonden wereld. Verken kronkelende grotten, oude steden en dodelijke vervuilde bronnen; bestrijd verminkte wezens en bevriend bizarre insecten; en los de eeuwenoude mysteries op die in het hart van het koninkrijk zijn opgesloten.

banjo schreef:
Hey -marco- ik zit eigenlijk wat vast ik kom niet door die grote bewakers heen (groter kerels!
Maar ik loop heel veel rondjes in hetzelde doolhof en probeer zo veel mogelijk muntjes te verzamelen...
In de hoop om daar wat zinnigs van te kopen, hoe kom ik nou echt verder in die gangen stelsels?.

Als ik denk te weten waar je bent, dien je meer naar onder te gaan en eigenlijk met een omweg achter die guard te komen.

Tevens je character upgraden, door je nail sterker te maken en charms te verzamelen.

Mijn haast onstilbare honger naar pittige platformers bereikte onlangs dan toch bijna een punt van oververzadiging met de aanschaf van de Crash Bandicoot trilogie.

Die overigens behoorlijk in de smaak bleek te vallen en ik ten zeerste aan kan bevelen aan een ieder net als ik met speciale affiniteit voor kekke behendigheidsspellekes. Al met al toch wel een pakket waar je beide handen gerust vervuld mee kan rekenen. Even niks meer was dan ook het voornemen.

Maar..:

Toen zag ik dus de zeer aantrekkelijke deal van dit aardig bejubelde spelletje voor net geen tientje. Toch niet weerstaanbaar op den duur. Indruk momenteel zelfs zeer positief. Stijltje. Als het op een gegeven moment ook nog duidelijk voor mij wordt wat te doen en waar naartoe ga ik dit wie weet zelfs subliem vinden.

En dan zeker voor dat geld.

Ey.

Nu dan iets of wat grip op het hoe en waarom dan wanneer begin ik wel aardig onder de indruk te raken.

Geheel binnen het kader van eerder min of meer aangekondigd gangbare anticipatie.

Bewonderenswaardig hoe strak het geheel onder de knoppen ligt terwijl de algehele thematiek zich eveneens tot in de puntjes verzorgd toont.

Gappies meppen met lekkere impact terwijl de creabea je cultuur wel enige kunstzinnige vorming geeft zeg maar.

Erg treffend scherp uit de verf ook op een groter scherm.

Meestal vind ik lowkey spellen enkel werken in compactere omvang maar dit stijltje shinet werkelijk voortreffelijk in beide opties, grafisch zonder meer alsof een engeltje in je gezicht pist.

Zeg maar gerust.

Een tevreden klant.

Zo hey dit is een mooie poster!..

Yeah eindelijk op de Xbox one, zojuist meteen gehaald voor 12 dollar. Mooi prijsje