Hollow Knight (2017)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Action / Platform

Ontwikkeld door Team Cherry
Uitgegeven door Team Cherry

Onder de verwelkende stad Dirtmouth slaapt een oud en vervallen koninkrijk. Velen worden aangetrokken door deze wereld onder de oppervlakte, op zoek naar rijkdom, eer of antwoorden op oude geheimen. Hollow Knight is een klassiek vormgegeven 2D actie-platformer met een grote verbonden wereld. Verken kronkelende grotten, oude steden en dodelijke vervuilde bronnen; bestrijd verminkte wezens en bevriend bizarre insecten; en los de eeuwenoude mysteries op die in het hart van het koninkrijk zijn opgesloten.

banjo schreef:
Hey -marco- ik zit eigenlijk wat vast ik kom niet door die grote bewakers heen (groter kerels!
Maar ik loop heel veel rondjes in hetzelde doolhof en probeer zo veel mogelijk muntjes te verzamelen...
In de hoop om daar wat zinnigs van te kopen, hoe kom ik nou echt verder in die gangen stelsels?.

Als ik denk te weten waar je bent, dien je meer naar onder te gaan en eigenlijk met een omweg achter die guard te komen.

Tevens je character upgraden, door je nail sterker te maken en charms te verzamelen.

Mijn haast onstilbare honger naar pittige platformers bereikte onlangs dan toch bijna een punt van oververzadiging met de aanschaf van de Crash Bandicoot trilogie.

Die overigens behoorlijk in de smaak bleek te vallen en ik ten zeerste aan kan bevelen aan een ieder net als ik met speciale affiniteit voor kekke behendigheidsspellekes. Al met al toch wel een pakket waar je beide handen gerust vervuld mee kan rekenen. Even niks meer was dan ook het voornemen.

Maar..:

Toen zag ik dus de zeer aantrekkelijke deal van dit aardig bejubelde spelletje voor net geen tientje. Toch niet weerstaanbaar op den duur. Indruk momenteel zelfs zeer positief. Stijltje. Als het op een gegeven moment ook nog duidelijk voor mij wordt wat te doen en waar naartoe ga ik dit wie weet zelfs subliem vinden.

En dan zeker voor dat geld.

Ey.

Nu dan iets of wat grip op het hoe en waarom dan wanneer begin ik wel aardig onder de indruk te raken.

Geheel binnen het kader van eerder min of meer aangekondigd gangbare anticipatie.

Bewonderenswaardig hoe strak het geheel onder de knoppen ligt terwijl de algehele thematiek zich eveneens tot in de puntjes verzorgd toont.

Gappies meppen met lekkere impact terwijl de creabea je cultuur wel enige kunstzinnige vorming geeft zeg maar.

Erg treffend scherp uit de verf ook op een groter scherm.

Meestal vind ik lowkey spellen enkel werken in compactere omvang maar dit stijltje shinet werkelijk voortreffelijk in beide opties, grafisch zonder meer alsof een engeltje in je gezicht pist.

Zeg maar gerust.

Een tevreden klant.

Zo hey dit is een mooie poster!..

Yeah eindelijk op de Xbox one, zojuist meteen gehaald voor 12 dollar. Mooi prijsje

Wat heb ik gedaan...

...gister aangeschaft...

...waarom...

...slapeloze nachten in het vooruitzicht.

Moet alleen kijken of ik die keyboard layout aanpas. Want de Z en X liggen me niet zo.

avatar van horizon
Wat een heerlijk spel om te spelen. Een finesse van een besturing (keyboard!), een meeslepende sfeer (City of Tears), visueel mooi en in dienst van de gameplay en daarbij een soundtrack die er is, die mooi is en niet overheerst.
En natuurlijk niet te vergeten een moeilijkheidsgraad die fijn is. Niet te makkelijk en soms lijkt iets in eerste instantie niet te doen wat oefening en gaat toch lukken.

Leuk! Hier ga ik verder mee.

avatar van horizon
Eindelijk the True Final Boss verslagen. Wat een topper dit spel.

De sequel, Hollow Knight: Silksong is net aangekondigd. Het wordt een Nintendo Switch exclusive:

Hollow Knight: Silksong Is Coming To Nintendo Switch As A Console Exclusive - Nintendo Life - nintendolife.com

centurion81 schreef:

Hell Yeah!!! Fantastisch nieuws

avatar van horizon
Het is geen Nintendo exclusive.

Ook meteen op pc ea

horizon schreef:
Het is geen Nintendo exclusive.

Ook meteen op pc ea

Je hebt gelijk ik misinterpreteerde console exclusive

avatar van richiedoom
14,99 euro in de Nintendo E-Shop en jullie enthousiaste reacties. Daarom dacht ik, laat ik me hier eens aan wagen...

En wat blijkt na een paar uurtjes? Dit is werkelijk waar het beste wat ik in jaren heb gespeeld. Zelfs op mijn werk (zoals nu) houdt het me bezig en wil ik eigenlijk alleen maar terug in de wereld van Hollow Knight.

FAN-TAS-TISCH!

avatar van dave
Schitterende platformer/metroidvania met een behoorlijke moeilijkheidsgraad. De vormgeving van de NPCs en omgevingen is simpelweg subliem. Eenvoudig, charmant en tegelijk weerzinwekkend design. De beklemmende sfeer en de dreiging van veel sterkere vijanden zorgt ervoor dat je continu op het puntje van je stoel zit. Een fantastisch spel van begin tot eind. Ik kijk met ongeduld uit naar Silksong.

avatar van richiedoom
Werkelijk waar fantastisch. Gisteren eindelijk uitgespeeld met 36 uur op de teller en blijkbaar slechts 61% (!!!) completion...Maar ik vind het mooi geweest, ik ben een aantal hartverzakkingen rijker.

Hulde voor Team Cherry, dit was een ervaring die ik in jaren niet meer heb gehad op game-gebied. Dan mogen games als RDR2 een production Value hebben waar je U tegen zegt, Hollow Knight vermaakt mij net zo veel en misschien nog wel meer! Deel twee komt dit jaar uit, ik weet nu al dat ik deze blind ga aanschaffen.

Ik ben fan!