DiRT 4 (2017)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Neem deel aan tal van offroad races. Het spel telt vijf rallycircuits in Australië, Spanje, de Verenigde Staten, Zweden en Wales. Je krijgt hiervoor de beschikking over een ruim assortiment aan rallywagens uit de Supercars en RX Lites klassen. De Landrush modus, bekend uit voorgaande delen, is ook in dit deel weer beschikbaar. Hierin kun je onder meer plaats nemen achter het stuur van stadium trucks en buggies.

Toch wel weer nieuwsgierig naar. Hier alvast de eerste trailer:

New Dirt 4 Gameplay Trailer Races The Wheels Off - Dirt 4 - PlayStation 4 - www.GameInformer.com

Nou ik zou niet echt zeggen 'nieuwschierig'. Codemasters weet nu intussen wel zo ongeveer hoe ze uitstekende race games moeten maken - ik twijfel er niet aan dat ook weet prima zal zijn. Moet ik wel toegeven dat ik de eerdere delen veel te weinig gespeeld heb, maar daar komt vast wel weer eens verandering in. (het zijn eerder spellen die ik me aan een budget prijs aanschaf dan dat ik er het volle pond voor neerleg).

Reviews liegen er niet om.

Na lang (60u) kreeg ik nog steeds niet het gevoel van "dit is het".
De korte opdrachten zijn wel tof maar blijven niet boeien, doe dit eens met de physics van Dirt Rally.
De rally tracks zijn best saai en repetitief. Ondanks de track generator.

Lang alweer overgeschakeld naar DR, nog steeds de beste rally game.