Tower of Babel (1989)

Commodore Amiga / Atari ST
Strategy / Action

Ontwikkeld door Rainbird
Uitgegeven door Microprose

Het spel draait rondom de Bijbelse toren van Babel. Hoewel de mensheid faalde om middels dit bouwwerk dichter tot God te komen, heeft de reusachtige toren wel de aandacht van een buitenaards ras getrokken. Dit ras, de Zantorians genaamd, laat drie robots achter om de mensheid te helpen bij de bouw van de toren. Het duurt echter niet lang voordat er wantrouwen uitbreekt en de mensen de energie-units van de robots stelen. Zonder deze units, genaamd Klondikes, is het onmogelijk voor de robots om nog terug te keren naar hun thuisplaneet Zantor. Je speelt als de robots, met als doel de energie-units weer terug in handen te krijgen.

avatar van horizon
Fantastische klassieker.

Vrij uniek in z'n genre, zeker eind jaren '80. De simpele 3d graphics mogen nu simpel ogen maar ze waren effectief in dit spel.

Het gebruik van de drie robots is inventief en zeker het vooruit plannen van de stappen voor een robot en tegelijkertijd een andere besturen vergde het nodige denkwerk.

Dat er direct een level editor bij zat maakte het spel meteen compleet.

Tijd voor een remake zeg ik.

Maar krijg je ooit de kans deze te spelen laat deze kans niet voorbij gaan.