Micro Machines: World Series (2017)

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Codemasters en Just Add Water
Uitgegeven door Codemasters

Race met miniatuur wagentjes doorheen allerlei parcours, welke voornamelijk zijn opgemaakt uit alledaagse huishoudelijke voorwerpen. Neem het tegen computergestuurde tegenstanders op, of ga de strijd aan met vrienden of spelers online, in één van de vele spelmodi. Naast de klassieke racemodi is er de Battle Mode, waarin je je tegenstanders bestookt met wapens. Daarnaast kun je de strijd aan gaan in tal van andere competitieve modi zoals 'King of the Hill' en 'Capture the Flag'.

avatar van Princess Piranha
Micro Machines op de Nintendo 64 vonden wij echt geweldig. Dus mijn broer had deze game gelijk bij release gekocht. Maar nu balen we een beetje, want het valt best tegen. Veel dingen zijn geblokkeerd als je geen abonnement hebt. En zelf vind ik de pacing niet altijd even fijn. Het is een stuk langzamer geworden omdat er steeds weer rustig wordt afgeteld nadat iedereen af is. Dus het gevoel dat je snel en enthousiast door wilt gaan, wordt hierdoor geremd.

Vooral ook heel raar dat je voor de singleplayer modus een Playstation abonnement nodig hebt?! Daarnaast is de game al een aantal keer gecrasht tijdens het spelen. Ook erger ik mij aan de interface. Je kan na een race alleen kiezen voor terug naar het hoofdmenu, of dezelfde track nog een keer. En als je eenmaal een track hebt gekozen en je gaat een auto uitkiezen, kan je niet meer terug.

Gelukkig ook wel leuke dingen natuurlijk! Vooral de banen zijn weer leuk ontworpen. En ookal is deze game niet wat we ervan verwacht hadden, we hebben er toch wel wat plezier uit kunnen halen.