Mighty Morphin Power Rangers: Mega Battle (2017)

PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Bamtang
Uitgegeven door Bandai Namco

In deze beat ‘em up game kun je kiezen uit allerlei verschillende Power Rangers en neem je het op tegen een arsenaal aan vijanden uit de gelijknamige serie. Het verhaal gaat over een aantal mysterieuze torens die verspreid zijn over Angel Grove. Het is aan de Power Rangers om uit te zoeken waarom de torens daar zijn geplaatst.

1,5
Vanuit een kritisch oogpunt is dit de slechtste game die ik in tijden heb gespeeld. Mega Battle bied het minimalistische wat je van een beat ‘em up verwacht: je hebt weinig moves waardoor button bashen meestal je beste optie is, er zit weinig variatie in de vijanden waardoor de game repetitief word, de level designs zijn redelijk onorigineel en meestal niet interessant om doorheen te lopen, de boss battles voelen teveel van hetzelfde, het verhaal is lachwekkend slecht en op een luie wijze gemaakt wegens het feit dat ze een groot deel van dezelfde plaatjes blijven gebruiken, de besturing (hoewel het niet onaardig is) is beter gedaan door andere in zijn genre, de game is heel erg makkelijk, zelfs de laatste levels liep je zonder moeite doorheen en bovenal: je hebt het binnen 2 uur uit. Voor 20 euro is dit een korte speelduur die het geld niet waard is.

De reden dat ik de game speelde is omdat ik een vriend heb die Power Rangers leuk vind en graag co up mode wou uitproberen. Wat ik voor positieve dingen kan zeggen is dat het, voor een korte co-up ervaring die je uit gezelligheid aanzet en de game niet zo serieus neemt, prima wegspeelde. Gezellig een babbel houden met je vriend terwijl je op de achtergrond wat monsters in elkaar slaat in een game.

De besturing, hoewel het door andere in zijn genre beter is gedaan (rennen was verrassend moeilijk en ik had regelmatig last van vijanden missen die pal naast mij stonden), werkte verder prima mee en we hadden nergens last van glitches of bugs die de game onspeelbaar maakte. De game is gemaakt voor liefhebbers van de serie, of mensen die er nostalgie voor hebben, en ze geven meerdere fan-service momenten zoals vijanden uit de serie laten terug komen of een speciale aanval die afgeleid is van iets uit de serie.

Een slechte game die ik afraad te proberen. Als je een groot nostalgisch zwak voor de serie hebt en gewoon met een vriend wilt button bashen kan het grappig zijn, maar persoonlijk raad ik aan om andere uit het genre op te pakken.