Momodora: Reverie Under the Moonlight (2016)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One / Macintosh
Action / Platform

Ontwikkeld door Bombservice
Uitgegeven door Playism, DANGEN en Limited Run

Momodora: Mijmeringen onder het maanlicht verkent een vervloekt land dat langzaam ten onder gaat. Er heerst kwaad, de doden staan op en corruptie tiert er welig. Alles lijkt verloren, maar er is een sprankeltje hoop, een priester genaamd Kaho uit het dorpje Lun. Als die maar de Koningin wist te bereiken, dan kon die zeker wel het land redden, maar er is weinig tijd en met elke dag worden de nachten langer en donkerder.

avatar van Animosh
Een sterke metroidvania (yep, een 2D actie-avonturenspel waarin je een open wereld moet verkennen en met nieuwe vaardigheden toegang kunt krijgen tot nieuwe gebieden) - niet meer en niet minder. Het vindt het wiel niet opnieuw uit - het herhaalt de clichés van het genre plichtsgetrouw - maar zolang het spel een hoog niveau aanhoudt hoor je mij daar niet over klagen, en dat doet het. Het speelt soepel, de soundtrack is best sfeervol, het is niet té kort en het is lekker pittig (maar zelden frustrerend). Gewoon goed dus. 4*

mister-fool
Animosh schreef:
het herhaalt de clichés van het genre plichtsgetrouw *
Dat ben ik niet geheel met je eens, aangezien deze videogame ook duidelijk beïnvloed is door Dark Souls. Te weten: de dodgeheavy combat, de beperkte hoeveelheid healing items die bij een bonfire...euh...bel worden hersteld en de thematiek van een wereld die ten onder gaat aan een bepaald soort vloek. Overigens is dit inderdaad een vermakelijk, sfeervol spel.