Momodora: Reverie Under the Moonlight (2016)

PC / PlayStation 4
Action / Platform

Ontwikkeld door Bombservice
Uitgegeven door Playism

Het verhaal draait om een vervloekt land in verval. Kwaad spreid over het land en corruptie heerst. Hoop is maar een vervaagde herinnering voor iedereen. Een priesteres genaamd Kaho, afkomstig uit het dorpje Lun, zou het land zeker kunnen redden - maar de tijd is kort en elke nacht is donkerder dan de vorige.

avatar van Animosh
Een sterke metroidvania (yep, een 2D actie-avonturenspel waarin je een open wereld moet verkennen en met nieuwe vaardigheden toegang kunt krijgen tot nieuwe gebieden) - niet meer en niet minder. Het vindt het wiel niet opnieuw uit - het herhaalt de clichés van het genre plichtsgetrouw - maar zolang het spel een hoog niveau aanhoudt hoor je mij daar niet over klagen, en dat doet het. Het speelt soepel, de soundtrack is best sfeervol, het is niet té kort en het is lekker pittig (maar zelden frustrerend). Gewoon goed dus. 4*

avatar van mister-fool
Animosh schreef:
het herhaalt de clichés van het genre plichtsgetrouw *
Dat ben ik niet geheel met je eens, aangezien deze videogame ook duidelijk beïnvloed is door Dark Souls. Te weten: de dodgeheavy combat, de beperkte hoeveelheid healing items die bij een bonfire...euh...bel worden hersteld en de thematiek van een wereld die ten onder gaat aan een bepaald soort vloek. Overigens is dit inderdaad een vermakelijk, sfeervol spel.