Quake Mission Pack No. 2: Dissolution of Eternity (1997)

single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Rogue
Uitgegeven door id

Twee nieuwe episodes; zestien nieuwe levels; slechts één uitweg. Je reis kent geen terugweg. De bittere geur van de dood bevuilt de lucht. Je weet dat het pad dat voor je ligt kan leiden naar je graf. Echter, Quake, met zijn verraderlijke en apocalyptische plannen, moet verslagen worden. Als je faalt, zal het kwaad het universum voor altijd in duisternis hullen.

avatar van The_CrY
Deze tweede Mission Pack/uitbreiding voor Quake lijkt in de eerste instantie gewoon weer een aantal levels en wapens toe te voegen, maar het resultaat blijkt een heel anders aanvoelende game. Natuurlijk is de soundtrack niet langer die van Trent Reznor, maar gewoon 13-in-een-dozijn metal. Ook de sferen zijn niet meer gothisch met dat horror sfeertje, maar gewoon op zichzelf staande locaties met een casual karakter. Levels zijn memorabel. Zo was er een fantastische map in een Egyptische pyramide, een tweetal levels waar alle vier de elementen als thema werden uitgewerkt, en nog meer historische thema's. Nu weet ik ook waar Serious Sam de koek vandaan heeft gehaald. Ook zijn er heel veel nieuwe vijanden toegevoegd, waardoor een aantal van de vervelendere op de achtergrond gaan zitten. Daarnaast krijgen alle wapens behalve de shotgun alternatieve vuurmodes met hun eigen minutie-gordel, die ook nog eens vrij overpowered zijn. Dit leidt er dus toe dat je drie keer zoveel minutie op voorraad hebt als in het basisspel. De combi van nieuwe vijanden, extra wapens, en het feit dat minutie je toegeworpen wordt alsof ze verwachten dat je niet kan mikken, zorgt ervoor dat Dissolution of Eternity een stuk makkelijker is dan Quake of Scourge of Armagon, maar ik genoot er wel meer van; wellicht omdat je nog steeds lekker blijft knallen, maar minder hoeft te zweten steeds en minder in de val wordt gelokt. De vele boss enemies voegen ook veel toe aan de gameplay.

Graag zou ik meer maps spelen die deze Mission Pack als basis gebruiken, want dit wapensysteem bevalt me wel. Shamblers zijn nu zo kapot.