Utawarerumono: Mask of Deception (2015)

Alternatieve titel: Utawarerumono: Itsuwari no Kamen

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Aquaplus
Uitgegeven door Aquaplus, Atlus en Deep Silver

Het verhaal begint wanneer je plotseling ontwaakt op de top van een besneeuwde berg. Om je heen niets dan wildernis en gevaarlijke dieren. Je kunt je niets meer herinneren. En het enige bezit dat je nog hebt is het ziekenhuiskleed dat je draagt. Al snel ontmoet je een zorgzaam meisje, genaamd Kuon. Deze besluit je mee te verzorgen en geeft je een naam: Haku. Hier begint je zoektocht naar je eigen verleden, waarvoor je het gehele land Yamato zal moeten doorkruisen. En op je pad kom je oog in oog te staan met meedogenloze vijanden.