Dragon Quest Heroes: The World Tree's Woe and the Blight Below (2015)

Alternatieve titel: Doragon Kuesuto Hīrōzu Yami Ryū to Sekaiju no Shiro

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PC

Ontwikkeld door Omega Force
Uitgegeven door Square Enix

In het vreedzame land Elsaize hebben mensen eeuwenlang in vrede samengeleefd met monsters, tot op een dag de monsters zich onverwachts moordend ten opzichte van de mensheid begonnen te gedragen. Plots ziet de mensheid zich omsingeld en vecht ze met alle middelen om te blijven bestaan.

avatar van Mithrandir
Dragon Quest Heroes, fantastische game, zoals alle delen en spin-offs in deze serie. De game begint zoals je kunt verwachten in deze games, een groot feest ter ere van het verbond tussen mensen en demonen. Dan slaat het noodlot toe.
Dan kun je goed voor deze game gaan zitten, want hij duurt behoorlijk lang, zeker sinds je steeds kan terugkeren naar de landen die je al gezuiverd hebt van de demonen, het craften van items is tof verwerkt, de upgrades van je wapens en armor is geweldig te noemen en alle karakters in de game hebben een unieke eigen background-story. De game herbergt ook vele leuke wendingen door de game heen, wat soms resulteert in gigantishe epische bossfights.
Heb deel 2 hier ook nog liggen, waar ik snel mee zal beginnen.