Thimbleweed Park (2017)

Android / Apple iOS / Macintosh / Nintendo Switch / PC / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door Terrible Toybox
Uitgegeven door Terrible Toybox en Limited Run

Er is een moord gepleegd in Thimbleweed Park. De FBI-agenten Ray en Reyes worden naar het dorp gestuurd om de moord te onderzoeken. Ondertussen verzamelen Delores Edmund en haar familie zich bij de notaris, aangezien hun rijke oom is overleden.

avatar van Jordy
Nieuw adventure van Ron Gilbert, maker van Maniac Mansion, helemaal in de stijl van de oude LucasArts klassiekers

Yep. Ik kijk hier al een hele tijd naar uit. Wellicht eentje die ik me onmiddelijk aanschaf.

Begonnen als Kickstarter en als backer kijk ik hier ook erg naar uit

Must-buy. Denkelijk schaf ik hem op release aan. Wel benieuwd naar de price-tag though. Hoewel ik verwacht dat het wel een euro of 20 zal worden.

Mulder en Scully?

avatar van Thomas83
Hij is uit en krijgt goede recensies vooralsnog. Ik laat hem zelf nog even liggen met mijn backlog.

Idd goede recensies! Mooi zo. De steam-code heb ik inmiddels ontvangen als Kickstarter backer reward. Vanavond eens proberen.

En net anderhalf uur gespeeld, in het kort: Feest van herkenning, veel subtiele humor en een overdaad aan old school referenties / eastereggs.

avatar van Brains
Was van plan 'm dit weekend aan te schaffen, maar nu ook aangekondigd voor de Switch. Dus ik wacht nog even .

Brains schreef:

21 september kun je lossss

avatar van Shpongle
1,5
Verwachtingen waren te hoog. Zielloos vergeleken met de oudere point and click adventure games van Lucasarts.. Erg jammer. 3/10

Momenteel dus gratis op Epic Games.

die heb ik al op psv en PS4, al dat rest is dit spel gewoon eens spelen...

avatar van 182games
Ik ben er nu een uurtje of 4 mee bezig en ik vermaak me er goed mee. De puzzels kunnen heel erg pittig zijn, vooral omdat je soms tussen karakters moet wisselen, maar dat is juist echt de originele LucasArts sfeer. De talloze references naar oude LucasArts games zijn ook fantastisch! Ook vind ik de hintlijn een erg leuk idee, het voelt toch altijd stom om een walkthrough te moeten gebruiken bij dit soort games, maar in-game een nummer kunnen bellen om een hint te krijgen die je in de juiste richting wijst voelt een stuk eerlijker.