Crash Bandicoot N. Sane Trilogy (2017)

PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One / PC
Platform

Ontwikkeld door Vicarious Visions
Uitgegeven door Activision

N. Sane Trilogy is een verzameling van remakes van de eerste drie games in de Crash Bandicoot serie; Crash Bandicoot, Cortex Strikes Back en Warped. Net als in de originele games maak je als Crash Bandicoot gebruik van spring en draaitechnieken om je vijanden te verslaan. Dit alles om de kwaadaardige Doctor Neo Cortex en zijn vreselijke plannen te dwarsbomen. De games zijn volledig opnieuw ontworpen met high-defenition visuals en audio - en de klassieke gameplay blijft behouden! Daarnaast beschikken de drie games nu ook over nieuwe menuopties, zoals een pauzefunctie, checkpoints en automatische save-functie.

avatar van Ulysses
Toch wel één van de games waar ik het meest naar uit keek. Vroeger eindeloos veel uren gestoken in deel 2 & 3 en zijn in mijn herinnering nog steeds mijn favoriete platformers. Al zelfs moet ik er wel even bij vermelden dat ik niet veel Mario games gespeeld heb, maar daar komt binnenkort verandering in.

Sinds maandag al vele uren in deze gestoken gehad. Warped heb ik ondertussen al uit en Cortex Strikes Back loopt tegen het einde aan. Ik ben erg tevreden van deze reboots, het is en blijft de gameplay van vroeger maar in een erg mooi modern jasje gestoken. Grafisch is er erg keurig aan gewerkt geweest en ook de soundtrack klinkt beter dan ooit.
Leuke features zijn vooral dat je ook kan spelen met Coco en de autosaves.

Heerlijk om deze nostalgie nog eens te herbeleven.

avatar van Maarten0402
Heel vet dat deze ook op PC komt. Heb hem al aan mijn Steam wishlist toegevoegd.

Ik heb deel 1 van deze trilogy bij mijn broer op de PS4 gedaan. Ziet er echt stukken beter uit dan de originele. Vooral voor deel 2 ben ik benieuwd. Ik heb het origineel van deel 2 mogen lenen, maar vind deze echt het minst fijn spelen van de drie. Hele rare bugs tegengekomen en het perspectief vind ik hier ook raar. Het is lastig te zien op welk moment je moet springen en dit probleem had ik minder bij deel 1 en 3 (originele delen). Dus hopelijk hebben ze dat opgepoetst in deze N. Sane Trilogy.

Het is best apart dat een Crash Bandicoot op een Nintendo console uit komt..
Op de Ps1 had je toen Tomb Raider, Resident Evil, en Crash Bandicoot dat waren typische Sony spellen.
Toen was de strijd ook heftiger, wat betreft de exclusieve spellen op een console. ik ging daar helemaal in mee...

avatar van Maarten0402
Ja op de Switch wel apart, maar goed tijden zijn veranderd. Op PC doen dit soort platformers het goed. Resident Evil is ook al lang op PC beschikbaar. De oude versies al. Net als Silent Hill. Niets nieuws onder de zon dus.

Mensen vergeet niet dat er zo nu en dan nieuwe levels worden klaargezet voor download. Er zijn al 2 nieuwe levels. Te weten Stormy Acent (het moeilijkste Crash level ooit) en Future Tense. Ze zijn te vinden in de Play Store. Er is ook een trailer klaargezet met de eerste 3 Spyro in de remaster stijl net als Crash. Spyro Ignited Trilogy komt 21 september uit.

Om even op eerdere berichten in te haken:

Crash en Nintendo troffen elkaar 10 jaar terug ook al eens, echt revolutionair is dit dus niet te noemen.

Sterker nog:

In z’n totaliteit over de gehele linie geheel helemaal niet zelfs.

Overigens wel redelijk een moetje op de Switch voor mij deze.

Hebbon.

Voordeel:

Je hoeft niet te gaan zitten wachten tot ie afprijst.

Dusss.

Waar wacht je nog op dan.