Her Majesty's SPIFFING (2016)

Alternatieve titel: Her Majesty's SPIFFING: The Empire Staggers Back

Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door BillyGoat
Uitgegeven door BillyGoat

Doordat Engeland zich van de rest van de wereld heeft afgezonderd, worden de britten gedwongen de ruimte in te gaan, op zoek naar planeten voor het nieuwe British Empire. Volg de avonturen van Kaptain Frank Lee English, en zijn vertrouwde collega, Aled, van SPIFFING (Special Planetary Investigative Force For Inhabiting New Galaxies), op hun reis door de kosmos.

Nu in de aanbieding maar had hier nog nooit van gehoord. Een game die is ontstaan dankzij de Brexit? Lol, mooie poster ook.

Waar 'in de aanbieding'? Het moet overigens best een grappig adventure zijn, maar wel relatief kort.

Aanbieding is deze week op de xbox (net als erg veel andere indie games)

Ah ok. Jammer heb nog geen Xbox One. Maar goed - het zijn als ik me niet vergis ook Steam Sales van de week. Zal vast wel iets tussenzitten voor mij.

Intussen aangeschaft in de Steam Sale (4,50). Viel hij wat tegen aangezien je er 2,5 op plakt mrdig?

Nu ik er weer over nadenk is 2.5 misschien wat te negatief, ik maak er een 3 van. Prima adventure maar zoals je al aangaf best kort. Puzzels zijn over het algemeen simpel, maar enkele juist weer vergezocht. Verder moet de game het vooral hebben van de Britse humor. Die humor is soms geslaagd maar soms ook wat flauw en soms alleen begrijpbaar voor Britten.

Benieuwd wat jij er van vindt, je hebt hem in ieder geval goedkoper dan ik. Op de Xbox is ie nu 6,10

Laat het wel even weten als ik erdoor zit. Wel geen idee of ik er meteen aan begin (vanwege al die andere Steam koopjes). Heb hem wel een paar minuutjes getest en ik moet zeggen dat het er wel absoluut leuk uitziet en dat de voice acting prima is. Verder ben ik wel te vinden voor die (vaak idd flauwe en droge) Britse humor.

De lengte van tegenwoordig adventure games is sowieso vaak een probleem. Ik ben ontzettend blij met de opleving van het genre de laatste paar jaren (zeker in de indie scene), en er zijn hopen games die op zijn minst 'goed' te noemen zijn, en zelfs een paar pareltjes. Maar vaak zijn ze inderdaad veel te kort of te makkelijk.

Ik kijk daarom ook uit naar bvb Thimbleweed Park. Die koop ik wel pas in de winter sale, maar die moet best wel groot zijn. Laat me hopen dat de heerschappen erachter de smaak terug opnieuw te pakken hebben en zo snel mogelijk aan een nieuwe game beginnen.