Raar,
Fonzzz002, we hebben hetzelfde spel gespeeld, een gelijkaardige score gegeven en toch het spel heel anders ervaren. De kritieken die jij noemt kan ik niet direct begrijpen.
Zo zijn mij de voice-actors nooit als storend overgekomen, hoewel ik vermoed dat jij het ook in het Engels hebt gespeeld, en de oorspronkelijke Duitse versie vermoedelijk beter is. De Engelse voice-acting hebben ze blijkbaar uitbesteed, en voor inheems Duitse spel-ontwikkelaars is het dan moeilijker je eigen kreatieve inbreng wat betreft voice-acting, te controleren.
Ook de scene waar Spot zogenaamd sterft druipt toch van de emoties? Rennie geeft hem zelfs even later een eigen droom-scene als eerbetoon, waarbij ze samen door de wolken racen. Het kan evengoed zijn dat Spot eigenlijk niet gestorven is, en de droom eigenlijk in Silence realiteit is. Daar zich toch alles in haar hoofd afspeelt.. Tenslotte is mij ook nergens opgevallen dat de in-game logica niet gerespecteerd wordt.
De seekers kunnen haar op geen enkel ogenblik zien, dat lijkt enkel zo omdat Rennie duidelijk de shard in haar handen heeft, en de seekers daartoe aangetrokken worden..
Waar ik me meer aan stoor, en dan ook de reden dat ik "slechts"3.5* geef, heeft met de game-mechanics te doen. Juiste objecten aanklikken is vaak moeilijk en het duurt ook soms een tijdje voor de game-engine mijn opdracht goed snapt, of het verwacht dat je ergens precies staat.
Toch is dit spel op zich een pareltje, vooral als je van sprookjes en melancholische verhaaltjes houdt, op momenten herinnerde mij de aanpak en sfeer een beetje aan jaren 80 films als "Neverending Story" en "Labyrinth". Voor een 13 euro zijn dat 5 goed besteedde uurtjes geweest.