menu

Iconoclasts (2018)

mijn stem
geen stemmen

PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Nintendo Switch
Action / Platform
single player

Ontwikkeld door Bifrost
Uitgegeven door Bifrost en Limited Run

Volg het verhaal van de technisch vaardige Robin. Ze gebruikt haar vaardigheden om de machines in het dorp draaiende te houden, dit tot groot genoegen van haar dorpsgenoten. Ze is echter niet geautoriseerd om haar werk te doen - iets wat haar spoedig duur kan komen te staan. In deze actie-platformer neem je het op tegen talloze uitdagende eindbazen, dien je puzzels op te lossen om verder te geraken en op tal van geheime locaties te stuiten.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=1YotsyXxRNw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Mooi. Ik zie hier al lang naar uit. En nu eindelijk een releasedatum. 23 januari komt ie uit voor de PC, PS4 en Vita. Ziet er fantastisch uit voor een one-man-project!

avatar van Grovonion
Ook al heb ik slechts weinig originele metroidvania games gespeeld (een uur ooit met Castlevania), het principe op zich spreekt me wel aan. Door telkens nieuwe eigenschappen te verkrijgen krijg je steeds meer toegang tot gebieden die aanvankelijk onmogelijk te bereiken lijken. Dat werkt hier alles heel erg naar behoren.

De art stijl spreekt me ook wel aan en het verhaal lijkt iets meer gewicht op de weegschaal te willen leggen. Niet enkel de standaard jongen/meisje moet de wereld redden, hoewel dat hier natuurlijk ook zo is, maar hier wordt er een sausje van een dystopische wereld overheengegeoten en hier of daar wat filosofische beginselen ingestrooid.

Blijkbaar draait het in dit spel ook wat meer rond de boss-fights. En daar hapert het wat mij betreft een beetje. De gevechten zijn tot nu toe allemaal mooi uitgewerkt, maar het is allemaal net iets te hektisch voor mij om direct in te zien wat er nu gedaan moet worden. En de hints die meegegeven worden zijn daardoor niet altijd direct herkenbaar kan ik met mijn wrench plots objecten terugstuiten, essentieel om te winnen tegen de helicopter...

Daardoor ben ik ook niet zeker of ik het helemaal blijf volhouden (nu op 23% completion), eens kijken...

Speel dit trouwens op de vita, een ideale console daarvoor!

avatar van FlorisV
Momenteel voor een habbekrats in de PS Store. Bijzonder spel, ook heeft slechts 1 ontwikkelaar, Joakim Sandberg, hier echt jaren aan gewerkt. Een zichtbaar knappe prestatie. Wat me in de eerste stappen in ieder geval bijzonder beviel is dat er zoveel mogelijk met plaatjes wordt uitgelegd en niet meer tekst dan nodig wordt gebruikt. Het show and don't tell principe lijkt tot in het uiterste toegepast, maar het is vooral wat meer ontdekken en uitproberen zonder allerlei tutorials.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:15 uur

geplaatst: vandaag om 13:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.