Delta Force 2 (1999)

Ontwikkeld door NovaLogic
Uitgegeven door NovaLogic

Je bent lid van een geheim elitecommando die levensgevaarlijke missies moeten uitvoeren. Je kunt inzoomen met een riflescope en je tegenstander van een kilometer afstand losjes uit de pols neerleggen. Verberg je in het lange gras en gebruik camouflagetechnieken. Tevens zul je te maken krijgen met allerlei weersomstandigheden. Het spel maakt gebruik van de Voice-over-Net techniek.

Relax
Een perfect jeugdsentiment voor mij.
De singleplayer missies waren uiterst moeilijk maar toch zeer vermakelijk.
Vooral de eerste missie, die ik mij nog goed kan herinneren, zat vol spanning en plezier.

De vijanden eerst van een groot afstandje neerschieten met de sniper en daarna een flinke shoot-out.

Multiplayer was ook geweldig, een unlimit grote map.. er kwam maar geen einde aan.
Je zag een klein zwart puntje in je beeld en gelijk dacht je.. hey die moet ik neerschieten.

avatar van Deftones_JP
Idd dat pixelhunting was briljant. Was toen een ware revolutie.

avatar van Foetsj_NL
Ook voor mij sentiment
Erg toffe game die ik vaak heb gespeeld

3,5 *

avatar van Dexter
Vette opvolger van de originele Delta Force. Toch iets minder gespeeld dan het eerste deel, vandaar hier een halfje minder: 4*

Nog altijd een prima game, net als de 1e. Grafisch was mooier en er was meer te zien dan alleen zand. Wel vond ik de sfeer in de 1e beter.

avatar van Tha Luz
Erg goede game veel beter dan zijn voorganger
3.5

te gek spel delta force, tevens alle andere ook. Vind alleen black hawk down tegenvallen. In de level dat je met de helikopter gedropt wordt voor een soort paleis, speel alle objectives uit ga naar het evacuationpoint toe en daar aangekomen. wachten wachten en nog eens wachten. Uit eindelijk heb ik hem maar uitgezet. Maar dit deel is
magistraal even als landwarrior

Wow, ik zat nog op de basisschool toen deze game uitkwam.

Ik kan me nog een review van Gameforce 1 (destijds game programma op Veronica) waarin het gebruik van het hoge gras enz. werd aangeprezen. En voor die tijd zag het er best wel goed uit.

Singleplayer was dit keer iets moeilijker, omdat je geen wapens kon oppikken en ook geen leven. Maar na een paar keer oefenen speel je het wel uit.

Al met al 4, 0 sterren waard.

Vond deze wat beter en iets moeilijker.
Online was zeker de moeite waard voor de tijd van toen vond ik, uren speelplezier bezorgt.
3,5 sterren

zat gisteren verbaasd naar mijn monitor te kijken, nadat ik
delta force 2 had geinstaleerd, blijkt hij op vista ook nog super te lopen.
Heerlijk zulke oldies, nooit problemen mee gehad na zoveel windows wisselingen. 98, 2000, XP en nu Vista...SUPER!!
het spel zelf blijft van goude waarde, echt een voorloper van alle tactische shooters zoals ghost recon, rainbow six, socom enz enz.

avatar van Oortrommel
Het verschil tussen de originele Delta Force en deze vond ik vrij karig. Het was meer van hetzelfde, wat in dit geval niet heel erg was, want Delta Force was al tof om te spelen. Hoewel sommigen het hier niet mee eens zullen zijn, durf ik wel te stellen dat DF en DF2 de voorlopers waren van latere zeer succesvolle shooter-franchises.

Dit is een van de shooters die ik in een remaster wil zien, maar daar kan ik alleen maar van dromen.

actiongamer schreef:

Helemaal mee eens...zo balen dat Novalogic ter ziele is gegaan!

Leuke game, maar als er een remaster moet komen, dan van deel 1. Die game creëerde echt een eigen subgenre in het shootergenre. Zoveel middelmatige reeksen houden het al jaren vol, jammer dat een fraaie reeks als Delta Force dat niet gegund is.

Ik hoef niet perse een remaster of dergelijks van deze reeks. Een nieuw deel zou mogen - maar tenslotte ligt het wel min of meer in het straatje van een Rainbow Six vind ik.

Maar zeker multiplayer hebben we destijds wel ontzettend veel plezier beleefd aan dit deel 2. Dat was op warme zomeravonden bij een wat oudere kameraad (getrouwd, eigen huisje, zwembad en barbecue) en daarna lekker Lan'n - iedereen kon blijven spelen - s'nachts werden er nog lekker pizza's en durum gehaald (nou ja, een uur of 3-4 s'morgens - die tent was zo laat open) en je kon gerust blijven slapen en / of verder spelen als je wou. Dat waren wel erg leuke zomerdagen - had je geen zin, dook je lekker het zwembad in voor een uurtje of ging je erlangs op een stoeltje liggen slapen. Maar hoe dan ook - Delta Force 2 was echt het enige spel dat werd gespeeld - zo verslaafd was iedereen op dat moment eraan.

Manny Calavera schreef:
Het zal juist echt perfect zijn als ze zowel van deel 1 en deel 2 een remaster.