The Godfather: The Game (2006)

Alternatieve titels: The Godfather: Blackhand Edition | The Godfather: The Don's Edition

PC / PlayStation 2 / Xbox / Xbox 360 / PlayStation 3 / Nintendo Wii

Ontwikkeld door Electronic Arts

Welkom in de Corleone-familie. Na een reeks kleine klussen en kruimeldiefstallen ben je opgenomen in Amerika’s meest beroemde criminele organisatie. Nu moet je opdrachten uitvoeren, respect verdienen, in aanzien stijgen en langzamerhand New York City overnemen. Speel je kaarten slim en misschien heb jij dan straks de touwtjes in handen als de nieuwe, almachtige Don.

avatar van ps3me
Het spel The Godfather: the game is uiteraard gebaseerd op de film the godfather deel 1. Het verhaal lijkt er sterk op alleen word er nu plaatsgemaakt voor jou. Jij moet de familie corleone naar de top leiden, en dat levert een mooie game op met vele spectaculaire scènes vanuit de film.

het begint met het maken van je eigen karakter, dit kan je zelf bijna helemaal bepalen vanaf het haar tot de vorm van het gezicht en de bouw van je karakters lichaam.

the godfather is grafisch goed maar niet super, dit veranderd voor het spel als je het uitgebreidere deel The Godfather the game: the Don's edition koopt voor de playstation 3.

In de gewone godfather the game voor playstation 2 etc. kan je missies doen en heb je de vrijheid om New York te verkennen uit 1945. er zijn een aantal oude auto's te vinden uit die tijd en ook wat wapens van toen.
Je kunt wapen-upgrades kopen op straat van verkopers die wat verscholen staan. Je kunt ook, als je een respect level omhoog bent gegaan, jezelf upgraden, je kan dan punten uitgeven om jouw mannetje sterker te maken, bijvoorbeeld: je kan een punt uitgeven aan schieten, je kunt dan beter richten of je kan het uitgeven bij gezondheid dus je gezondheid stijgt en je pop wordt sterker.
Ook kan je handeltjes, pakhuizen en compounds ( basis van een rivaliserende familie) overnemen, de handeltjes zijn dan in handen van een van de 4 andere families en het zaakje wordt dus ook bewaakt, zo zal je dus eerst de "bewakers" uit moeten schakelen en daarna moet je eigenaar van de winkel intimideren en overhalen jou wekelijks te betalen voor bescherming.

Je moet, uiteraard, missies halen om het spel te vorderen maar zo zie je dat er genoeg te doen is buiten de missies.

het verschil tussen de gewone editie van the godfather the game en The Don's edition is dat je in de don's editie een paar andere auto's erbij hebt en je kan bijvoorbeeld daken op en er zijn wat andere winkels. buiten dat kan je ook een eigen bodyguard inhuren, de sterkte van die bodyguard hangt af van jouw niveau in de game en je rang in de familie.
En het belangrijkste verschil is toch wel dat het grafisch iets mooier is, het scheelt niet eens al te veel maar wel wat.

Het spel is goed uitgewerkt en ik vind het een super spel. een paar dingen die toch nog beter hadden gekund zijn dan: de graphics en wat meer uitdaging, nu is het namelijk niet zo ontzettend moeilijk.
al met al is het dus een super ver-"gaming" van een super goede film. Het spel is naar mijn mening goed geslaagd.