The Godfather: The Game (2006)

Alternatieve titels: The Godfather: Blackhand Edition | The Godfather: The Don's Edition

PC / PlayStation 2 / Xbox / Xbox 360 / PlayStation 3 / Nintendo Wii

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

Welkom in de Corleone-familie. Na een reeks kleine klussen en kruimeldiefstallen ben je opgenomen in Amerika’s meest beroemde criminele organisatie. Nu moet je opdrachten uitvoeren, respect verdienen, in aanzien stijgen en langzamerhand New York City overnemen. Speel je kaarten slim en misschien heb jij dan straks de touwtjes in handen als de nieuwe, almachtige Don.

avatar van Edwin Pindahaai
Gaan ze volgens mij ook doen hoor. Ik vraag me echter af hoe je van filmdelen 2 en 3 een game kunt maken. Deel 3 al helemaal. Daar probeert Michael Corleone de naam van de familie te zuiveren en zijn ze niet meer in New York, de plek voor de harde actie.

avatar van JokerDonny
Een prachtig spel met uitgebreide mogelijkheden en missies. Wat het spel anders maakt dan andere spellen is de Blackhand-besturing. 4,5

avatar van Donkerwoud
De PS2-versie gespeeld. Ik ben gek op GTA en soortgelijke games, maar deze Godfather voelde echt teveel als een slechte kloon. Nergens had ik het gevoel dat die stad echt leefde, en daarmee valt of staat zo'n game. Dat hele gedoe met winkeliers afpersen, kwam me ook de strot uit na een tijdje.

avatar van Barcel
Zie de allereerste trailer van The Godfather II.

Ik heb er eigenlijk veel hoge verwachtingen van maar aangezien deze trailer lijkt de tweede deel heel veel op de eerste deel. Jammer, maar ik hoop dat het beter wordt.

Iemand schreef iets over dat het volgende Godfather Speel ( Deel 2

Een sandbox game was, wat is een Sandbox game?
Dat vraag ik me al een lange tijd af.

avatar van Tsjo-Wi
Gameinspecteur schreef:

Een sandbox game was, wat is een Sandbox game?
Dat vraag ik me al een lange tijd af.

Beste voorbeeld is natuurlijk GTA. Dus een game met een grote open stad of gebied waar jij als speler zelf kan gaan waar je wilt en kan doen wat je wilt. Je kunt missies volgen, maar ook gewoon een beetje aankloten in de stad zonder dat je verder in het verhaal komt.

Tsjo-Wi schreef:

Oke bedankt

Ik heb Vista, maar ik zou graag deel 1 van The Godfather
nog eens willen spelen.. Sommige mensen zeggen dat er
wel oplossingen voor zijn.
Ik weet het toch niet zeker :O

avatar van Barcel
Ik zou The Godfather niet op de pc kopen.
Ik vind het altijd erg irritant als je een sandbox-game op de pc speelt. Niet zo prettig om te spelen, met je toetsenbord besturen vind ik best vervelend. Heb Mafia weleens op de pc gespeeld en meteen heb ik het spel uitgezet.

Maar natuurlijk mag je dat zelf weten, hoor Gameinspecteur.
Heb je weleens meegemaakt --> een sandbox game op de pc spelen? Zo ja, als je het erg leuk vindt dan kan je The Godfather op de pc dan wel kopen.

SvV_Ying
Tijdje terug dat ik deze heb gespeeld maar vond het een erg leuk spel. Zag er leuk uit en de sfeer was ook top.

Moet ook maar eens de films gaan kijken

avatar van Nintendofreak
Dit lijkt mij echt een sjieke game. Ik denk dat ik deze eens ga kopen voor op de WII.

Nintendofreak schreef:

hij schijnt op de wii een black hand controle te hebben dus anders vechten etc.
vraag me af hoe dat zal zijn wij hebben ook een wii maar vind het eng om voor te kopen weet niet wat ik ervan moet verwachten.
op de ps2 is het wel erg vet, wil hem ook voor mijn ps3 maar kan hem nergens vinden dus even doorzoeken.

avatar van ps3me
hallo, ik heb hier een vraag over the godfather voor de ps2 en voor the godfather: the don's edition.... Wat is het verschil??

avatar van rover45
de godfather is heel leuk op de psp

maar er zij wel weinig levels

avatar van ps3me
Ik weet het verschil nu tussen de spellen, aangezien ik ze bijde heb.

Bij Godfaher op de PS2 kun je minder dan bij PS3 the Don's edition.

de mogelijk heden:

- Wapen upgrade's

Don's Edition:

- Zelfde als gewoon
- Nieuwe auto's
- Favor's voor iemand doen, voor bijv. winkeliers of familie leden.
- Uitgebreider verhaal.
- Graphisch mooier.
- Je kunt een man inhuren, wat ligt aan niveau: ben jij soldaat dan kun je een soldaat of lager inhuren, dus geen capo of onderbaas.
- je kunt je EXP zorgvuldiger uitgeven in meerdere optie's
- En een paar andere wapens: alleen wat betreft slaan, schieten niet.

avatar van jossieboy12
Gave Game! Maar soms gaat het je wel vervelen. Maar toch een gaaf spel.

3,5 Sterren

Dit spel vind ik fantastisch echt mooie graphics en een goed verhaal.

88fabian schreef:
Dit spel vind ik fantastisch echt mooie graphics en een goed verhaal.

Inderdaad Fabian, helemaal gelijk heb je!

Leuk spel hoor, volledig in mijn genre ook: goed getekend, leuke gameplay, fijn spelen, gewoon goed dus! Maar het grote nadeel van dit spel is dat het nogal snel afgezaagd geraakt. Ik heb dit volledig uitgespeeld (denk ik, of in elk geval toch de missies) maar het werd mij op de duur zó beu om telkens opnieuw die winkeltjes over te nemen. Altijd opnieuw dat zelfde trucje uitvoeren...

Tsjo-Wi schreef:

Ah interessant! Weer iets bijgeleerd vandaag. Wel, ik ben dus fan van het sandbox genre in dat geval!

avatar van ps3me
Sandbox is ook mijn favo genre

Net uitgespeeld, en elke keer opnieuw is het puur vermaak, en voor een game van een (prachtige) film vond ik het heel goed gelukt.

Het rond lopen is heel leuk, en de actie, en het schieten zet jou er helemaal in.
Maar bij dit game was ik meer voor de filmpjes die zo mooi waren getekend, en zo echt leken.

avatar van Edwin Pindahaai
Ik vind de film ook magistraal, voor mij verhoogt dat het spelplezier. Dat je op bezoek komt bij Vito, Michael of Sonny is genieten.

Edwin Pindahaai schreef:

Ben ik het helemaal mee eens, en ik ben een ontzettende fan van de serie films!

joeri592
wat is jullie respect level??

Level 49...

Level 46

Op de ps2 was het ook 49 Barcel, en ik kon maar niet de 50 halen
Op de ps3 heb ik nu dus level 46.

avatar van Yestsida
level 50