MechWarrior 4: Mercenaries (2002)

Action / Simulation

Ontwikkeld door FASA en Cyberlore
Uitgegeven door Microsoft

In Mechwarrior 4: Mercenaries speel je als de huurling en mechpiloot Spectre. De burgeroorlog tussen Victor Steiner-Davion en zijn zuster Katrina Steiner is in volle gang. In het spel reis je af naar verschillende planeten waar je contracten uit moet voeren. Met het geld dat dit oplevert kun je op de zwarte markt nieuwe mechs en wapens kopen. Uiteindelijk zul je een keuze moeten maken uit één van beide partijen, om vervolgens deze naar de overwinning te helpen.

avatar van Belhifet
Jammer genoeg is dit vooralsnog het laatste spel uit deze serie en het ziet er niet naar uit dat er nog ooit een nieuw deel uit gaat komen . De graphics van Mercenaries zijn na 2 jaar wel sterk verouderd, maar daar kon ik goed meeleven. Het leuke aan dit deel was de keuze die je werd geboden in contracten. Deze konden invloed hebben op je 'fame/infamy' en 'Davion/Steiner'. Dit had dan weer invloed op de contracten die je geboden werden. Zo kon je verschillende spelervaringen krijgen, wat nog niet eerder het geval was in deze serie.

Ook de 'Arena-planeet' (ben de naam even kwijt) waar je mee kon dingen in verschillende mechpilot kampioenschappen was een goede toevoeging.