Xena: Warrior Princess (1999)

PlayStation

Ontwikkeld door Universal Digital Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

Xena: Warrior Princess is een actiespel gebaseerd op de gelijknamige tv-serie. Als Xena, de Warrior Princess, moet de speler de kwaadaardige tovenares Kalabrax tegenhouden, die op zoek is naar wereldheerschappij die ze zou kunnen verwerven door Xena's vriend, de sterfelijke koningin Gabrielle, op te offeren. Xena moet zich een weg banen door vele grote levels, waarbij ze alles moet hakken, schoppen, en snijden wat haar in de weg staat. Items kunnen worden gevonden en geüpgraded terwijl ze de levels doorkruist. Naast een verscheidenheid aan bewegingen bevat het spel ook een "Karma Meter", die Xena voordelen geeft als ze gijzelaars redt of vijanden verslaat zonder ze te doden.

Vroeger wel leuk om te spelen. Heeft verder geen enkele replay waarde.

Dr. Salvador
Vette poster!