UEFA Euro 2000 (2000)

PC / PlayStation
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

Een voetbalspel gerelateerd aan het Europees kampioensschap van 2000 in Nederland en België. Neem de leiding over een nationaal team en speel alle kwalificatie wedstrijden of speel voor het kampioensschap.

avatar van JohnWilliams
Leuk spel voor op de Playstation maar ondanks dat haalt het niet de pracht van PES.

avatar van Hannibal
In de tijd dat dit spel uit zou komen werkte ik bij een groothandel in software (en dus ook games). Dit spel moest wel zo'n hit worden dat we er 50.000 van besteld hadden. Er zijn er uiteindelijk 5000 van verkocht en heeft er mede voor gezorgd dat het bedrijf failliet ging.

Dit was overigens een exacte kopie van de fifa uitgave van dat jaar, maar dan met alleen de Europese deelnemers van het EK.
Een mindere uitgave dus, met minder opties e.d. dan fifa, voor dezelfde prijs. De eerste week dan, want een week later lag ie voor 5 gulden in de aanbiedingenbakken.

avatar van Timmy757
Gewoon fifa 2000 in een iets ander sfeertje, nix bijzonders, 2,5*.

1,0
Euro 2000 had ik destijds voor mijn verjaardag gekregen. Maar na een tijdje spelen vond ik de game doodsaai worden. Je kon alleen maar de kwalificatietoernooi en het EK zelf spelen. Bovendien liep dit spel regelmatig vast bij mij en er ware ook haperingen in het spel zelf.