Metal Slug: Super Vehicle-001 (1996)

Alternatieve titel: Metal Slug

Arcade / Neo Geo Advanced Entertainment System / Nintendo Switch / Nintendo Wii / PlayStation / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Sega Saturn / PlayStation 4

Ontwikkeld door SNK
Uitgegeven door SNK en Hamster

In Metal Slug bestuur je één van de twee soldaten; Marco Rossi of Tarma Roving. Je missie is om het sterke leger van General Morden te verslaan.

avatar van Onderhond
Horizontal platform shooters zijn nooit echt populair geweest, behalve op de arcade dan. Muntjes in een machine pompen en veel te snel sterven.

Toch waren er enkele geniale spellen, waaronder deze. De afwerking is geniaal, de humor grandioos. Erg veel kleine zinloze maar gave details, geweldige wapen (en dan die tankjes ).

Goeie besturen met genoeg skill en geluk om het interessant te houden. Erg mooi ook voor die tijd, gedetailleerde omgevingen en stoere bazen.

Deel 2 was gewoon beter, maar deze is een must voor actiefans.

avatar van S10
S10
Voor mij de ideale pick-up-and-play game.
Heb de nodige uren met Tovenaar aan deze game besteed.

Pittig game , maar tegelijkertijd een enorm hoge playablility , wat alleen al een prestatie is.

avatar van Onderhond
Grappig, moest direct aan tov denken bij dit spel.

Erg grappige game ook.
De nieuwste game van Metal Slug evat een vezameling van alle Metalslugs.
Aleen meer voor mensen met een snelle reactie vermogen.
Ik zou zelf voor een andere game kiezen wat ik vind Metal Slug nogal "plat".

avatar van Brain Stew
erg gaaf idd die verzameling.
Net als de rest van de Metal Slugs een gevaarlijk verslavend spelletje, en best moeilijk.
Maar goed dat ik geen muntjes in mijn PS2 hoef te gooien elke keer dat ik dood ga, anders was dit een duur grapje geweest.

Die graphics zijn trouwens ook prachtig. Niet veel mooiere animaties in een game gezien.

Muggsy
Zeer veel Belgische franken aan verspeeld back in the day. Nog altijd heel genietbaar op de PS2 maar zou veel geven om het gevoel van de arcade-hall terug te krijgen.
Je moet er niet al te veel bij nadenken maar toch ben je al gauw een paar uur kwijt doordat het spel je wel op één of andere manier bezig blijft houden.

kiriyama
Gaaf spelletje, dat zeker maar wel érg kort!!! Volgens mij heb ik er nog geen uur aan gezeten.

De designs zijn wel erg gaaf en die geschrokken vijanden zijn hilarisch.

Viertje voor een kort pleziertje.

kiriyama
Toch een halfje eraf, deel 2 en 3 zijn nog een stuk beter.

misterwhite
Zeer fijne shooter.

Metal Slug X had ik wel ooit eens via een emulator proberen te spelen maar nooit niet uitgespeeld. Een paar dagen terug zag ik de complete collectie voor de wii liggen en toch maar weer eens een poging gewaagd. Maar deze keer met het allereerste deel van deze dwaze serie.

Het spel bevat een aantal korte missies met elk een boss op het einde. De bedoeling is gewoon de gijzelaars te redden en het leger van de vijand te verslaan. Sounds easy...
De eerste missies zijn simpel maar dan worden die bosses echt krengen! Zo had ik uiteindelijk 74 continues (Had een vrij ontactische aanpak)

Graphics zijn leuk en het spel bevat wel grappige situaties. Er zitten leuke wapens tussen en het is verslavend. Je wilt gewoon het einde halen!

Zeker een geslaagd deel 1.