Frankenstein (1987)

Commodore 64/128 / Sinclair ZX Spectrum

Ontwikkeld door CRL
Uitgegeven door CRL

Frankenstein is een tekst adventure gebaseerd op het gelijknamige boek van Mary Shelley. De speler neemt de rol aan van Dr. Victor Henry Frankenstein. Na vele jaren van onderzoek, en het verzamelen van de benodigde lichaamsdelen, is de tijd eindelijk gekomen om een perfect wezen te creëren. Het resultaat dat uit het laboratorium komt gestrompeld wekt echter enkel angst en walging op. Als het schepsel uit je kasteel vlucht, slaak je een zucht van verlichting. Vier jaar later krijg je echter het nieuws dat je zus is gedood, gewurgd door een afschuwelijk monster.