Populous: The Beginning (1998)

Alternatieve titel: Populous III

PC / PlayStation
Strategy

Ontwikkeld door Bullfrog

In Populous: The Beginning beheers je een volk met een sjamaan. Jouw sjamaan kan verschillende goddelijke krachten aanroepen. Je leidt jouw stam door een planetair systeem van vijfentwintig planeten, waar je het elke keer moet opnemen tegen andere stammen en hun sjamanen. Dit kan door middel van het bouwen van een leger, of het gebruik van spreuken die je in de loop van het spel verzamelt.

avatar van Belhifet
Ik vond dit altijd een erg leuk spel. Vooral door de toffe spreuken. Al die mannetjes die schreeuwend rondrennen terwijl ze in de fik staan.

Ik kon geloof ik niet verder komen bij het vierde level of zo, toen de sjamaan vastzat. Of liever gezegd; ik had geen zin meer omdat ik de toffe spreuken niet meer kon gebruiken. Verder is het spel best leuk.

avatar van Bart Tönjann
Erg leuk spel. Op een gegeven moment kon ik een hele vulkaan uit de grond toveren, natuurlijk precies in een vijandelijk dorp Prachtig was dat. Wel veel cheats gebruikt. Jammer dat het zo veel ruimte van me memory card gebruikte, anders had ik het zeker vaker gespeeld.

Aardig, maar niet super. Het is niet geheel mn genre, maar het was wel aardig om eens te spelen. Het zag er toen goed uit en was aardig uitgebreid.

avatar van Bahamut Zero
1,5
Houterige gameplay, matige graphics. Nee dit spel is gewoon niks Bagger van de bovenste plank. Bovendien nam hij mijn hele memory card destijds in beslag waardoor ik met al mijn spellen overnieuw kon beginnen.

1,5* voor de moeite

Fantastisch spel voor die tijd, erg jammer dat er nooit een opvolgers is gekomen. op de pc dan, op de playstation was het niet te spelen.

avatar van CarealotCarrot
Door gebrek aan totale controle, moest ik me er echt doorheen worstelen.
Dat kwam de spelervaring niet ten goede, al waren de spreuken wel leuk.

Xenomorph
Subliem spel. Grafisch inferieur, maar dat is irrelevant.

Heel leuk spel met een sterke gameplay. Hier kon je uren mee zoet zijn. En die spreuken waren ook te gek.

Ook de sfeer is mooi. Je kunt je helemaal inleven in de exotische wereld van de Sjamaan en zijn volk. De muziek draagt daar ook aan bij.

avatar van anders99
Zo een strategy game is niet echt mijn ding.Maar ik dacht in mezelf waarom zou ik het geen kans geven het zal misschien nog leuk zijn.Maar ik vond het toch maar niks.Ik geef dit een drie omdat het in het genre redelijk goed is.

avatar van The Butcher
Aangenaam en tijdloos spel. Ik heb me er uren mee vermaakt.