Red Dead Redemption II (2018)
Alternatieve titel: Red Dead Redemption 2
PlayStation 4 / Xbox One / PC / Google Stadia
Action / Shooter
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar
Amerika, 1899; de einddagen van het Wilde Westen. Arthur Morgan en de Van der Linde-bende slaan op de vlucht nadat in het plaatsje Blackwater een overval slecht afloopt. Met federale agenten en de beste premiejagers van het Westen op de hielen, trekken ze door het ruige hart van Amerika, een spoor van overvallen en vuurgevechten achter zich latend. Als door interne strubbelingen de bende uiteen dreigt te vallen, wordt Arthur gedwongen een keuze te maken. Kiest hij voor zijn idealen of voor de bende waar hij alles aan te danken heeft?
- nummer 13 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=F63h3v9QV7w
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Voor een spel als dit vind ik dat ook erg goed. Ik zou normaal liever niet al m'n games zo willen spelen, maar RDR voelt voor mij een beetje als een simulator van het wilde westen, dat vond ik bij de vorige game al, maar bij deze is dat alleen maar versterkt. Normaal houd ik van heel ander soort gameplay stijlen maar Rockstar is zo goed in world-building dat het voelt alsof je in een andere tijd kunt kijken, niet alleen doordat het er zo voorstelbaar echt uitziet, maar ook door de hoeveelheid aan aandacht voor details, design keuzes, muziek, geluidseffecten etc, nergens stijlbreuk wat de immersie direct zou verpesten, wat het erg fascinerend maakt.
De game bevalt mij veel beter dan deel 1. Ben nu zelf ook wat ouder geworden dan ten tijden van het eerste deel en heb nu meer geduld voor dit soort langzamere games gekregen. Het verhaal bevalt mij ook beter en tot nu toe weinig kutopdrachten, zat er vanaf het begin af aan direct helemaal in. En ja, de game is ontzettend traag en juist daarom vind ik het heerlijk spelen, het brengt een bepaalde rust met zich mee waardoor ik er ook niet gehaast en gestrest erdoorheen loop te rushen. Dat vind ik een goed iets.
My sentiments exactly. Met ouder worden begin ik de trage games ook meer en meer te appreciëren. De missies vond ik gelijk ook al interessanter terwijl ik in het eerste spel nog altijd schaapjes aan het herden was.
My sentiments exactly. Met ouder worden begin ik de trage games ook meer en meer te appreciëren. De missies vond ik gelijk ook al interessanter terwijl ik in het eerste spel nog altijd schaapjes aan het herden was.
Idem. Die Call of Duty snelheden doen mij niks. Zo'n campagne vind ik wel geinig voor een paar uurtjes snelle fun, maar goed is het zelden. Rockstar snapt dit wel. Lekker luisteren naar lange radiogesprekken of lompe dialogen met een bijrijder in GTA, terwijl je weer kilometers moet rijden. Red Dead doet hetzelfde, maar dan in een ander tijdperk. Het ontspant me. Juist genieten van de hoeveel details en sfeer die op je af komen.
Vast de game zijn manier om je tot zijactiviteiten aan te sporen.
Zoals wel meer spellen daar een bepaald truukje voor hebben.
Ik had net netjes dertig dollar gespaard toen het dus wel even slikken was dat ik ineens een bounty van 85,- aan mijn broek had.
Eerst maar eens een paar honderd bij mekaar zien te sjoemelen, waar ik waarschijnlijk ook wel weer een hele dag voor kan uittrekken.
Wat in dit geval gewoon erg lekker is.
Lekker luisteren naar lange radiogesprekken of lompe dialogen met een bijrijder in GTA, terwijl je weer kilometers moet rijden. Red Dead doet hetzelfde, maar dan in een ander tijdperk. Het ontspant me. Juist genieten van de hoeveel details en sfeer die op je af komen.
Klinkt als een walking sim zo
Het verhaal speelt makkelijk weg tot nu toe en is prima te volgen.
zo ver een dikke prima!
Ik heb zelf ook totaal geen probleem met het speeltempo. Alleen best vervelend dat als je missies wilt herspelen voor de gouden medaille dat je bij het missen van een checkmark de hele missie overnieuw moet doen. Dan is het tempo wel heel erg langzaam.
De gameplay is mijn grootste doorn in het oog, het speelt zeer traag. Het is niet 'even snel kijken wat er achter dat muurtje is', of 'even snel die berg op lopen'. In dit soort games wil je juist ontdekken en veel zien, maar in dit tempo is dat gewoon niet leuk (zoals ik dat bij Assassin's Creed: Origins juist wel had). Ook de menu's zijn in mijn ogen zeer onlogisch. Waarom 2 knopjes indrukken om de map te openen? Waarom nog meer knopjes aan dat 'wiel' op L1 toevoegen? Het zijn allemaal kleine dingetjes, kleine irritatiepuntjes, maar die maken wel dat mijn spelervaring gewoon niet optimaal is. De third person gameplay zou goed moeten werken, zoals in GTA, maar een schietgevecht is hier echt een martelgang 1e klas. In dekking, uit dekking. Wel aim-assist, oh toch ineens weer niet. Vooral in die trein (na die assault op die trein in het begin) is 3rd person echt een hel, kleine ruimtes kom je gewoon niet door. In diezelfde missie ook nog wat; na een schietpartij begon ik die dead body's te looten, en ineens ga ik 'dood' vanuit het niets. Had ik mee moeten lopen naar een soort checkpoint. Dan moet dit trage spel wel ineens snel en doen wat 'moet'? Moest ik weer 10 minuten terug beginnen vanaf het checkpoint...
Ook zoiets: Je loopt 10 minuten met je paard door de sneeuw om 2 herten dood te schieten, en weer 10 minuten terug. Dit voelt gewoon niet lekker.... Ik irriteer me meer aan dingen dan dat ik er spelvreugde uithaal...
Maar dit zal volgende week misschien wel allemaal anders zijn.
Dat je de game grafisch bekritiseert vind ik nog wel het meest vreemde. Juist alles is uitermate gedetailleerd. Maar je zal wel ergens een concessie moeten doen om het speelbaar te houden op de PS4 en Xbox One normale edities.
Het schieten in 3rd person is in principe prima (het is geen Gears of War maar ok), maar het bewegen op zich ziet er zo knullig uit en de camera werkt ook niet altijd lekker mee. Switchen naar 1st person ook al gedaan, maar dat vind ik helemaal niks...zeker niet omdat je dan niet goed kunt beoordelen hoe je in dekking zit.
En waarom vind je het vreemde kritiek als ik zeg dat het me blokkeert de boel te verkennen door de pace van de game? Dat is juist heel helder toch? Omdat je zo traag en houterig bent, denk ik vaak 'oh dat huisje in de verte, nee laat maar'... ga wel gewoon door met m'n missie...
De gameplay is mijn grootste doorn in het oog, het speelt zeer traag. Het is niet 'even snel kijken wat er achter dat muurtje is', of 'even snel die berg op lopen'. In dit soort games wil je juist ontdekken en veel zien, maar in dit tempo is dat gewoon niet leuk (zoals ik dat bij Assassin's Creed: Origins juist wel had). Ook de menu's zijn in mijn ogen zeer onlogisch. Waarom 2 knopjes indrukken om de map te openen? Waarom nog meer knopjes aan dat 'wiel' op L1 toevoegen? Het zijn allemaal kleine dingetjes, kleine irritatiepuntjes, maar die maken wel dat mijn spelervaring gewoon niet optimaal is. De third person gameplay zou goed moeten werken, zoals in GTA, maar een schietgevecht is hier echt een martelgang 1e klas. In dekking, uit dekking. Wel aim-assist, oh toch ineens weer niet. Vooral in die trein (na die assault op die trein in het begin) is 3rd person echt een hel, kleine ruimtes kom je gewoon niet door. In diezelfde missie ook nog wat; na een schietpartij begon ik die dead body's te looten, en ineens ga ik 'dood' vanuit het niets. Had ik mee moeten lopen naar een soort checkpoint. Dan moet dit trage spel wel ineens snel en doen wat 'moet'? Moest ik weer 10 minuten terug beginnen vanaf het checkpoint...
Het laatste spel wat ik hiervoor speelde was Horizon Zero Dawn, waar ik zo'n 70 uur erin heb gestopt. Trust me, ik weet hoe erg het wennen is om van die fantastische, ongelofelijk soepele gameplay te moeten overstappen naar dit spel wat inderdaad dan vrij sluggish aanvoelt. maar laat dat niet in de weg staan om te genieten van dit geniale spel. Geef het wat tijd. Jij hebt nog zoveel moois voor de boeg.
Hier is in ieder geval een filmpje met de juiste controller settings om je gameplay ervaring wat draaglijker te maken. Hoop dat het enigszins helpt.
RED DEAD REDEMPTION 2: More Responsive Aiming & Improved Controls - YouTube
Ik las al iets over instellingen die het allemaal wat draaglijker moeten maken thanks voor het filmpje, ga ik zeker wat aan hebben!
Op zich is een kritische noot wel fijn om te lezen tussen alle hosanna, maar ik vind de kritieken wel wat vreemd. Je weet ook wel wat je speelt toch? RDR is nou eenmaal traag. Maar dat de game je niet uit zou dagen om de boel te verkennen door de snelheid vind ik een vreemde kritiek. Dat het in third person niet lekker schiet klopt op zich wel, maar je kan toch gewoon overschakelen naar first person wanneer je wil? Ik speel de shoot outs ook in first person.
Dat je de game grafisch bekritiseert vind ik nog wel het meest vreemde. Juist alles is uitermate gedetailleerd. Maar je zal wel ergens een concessie moeten doen om het speelbaar te houden op de PS4 en Xbox One normale edities.
Met "je weet wat je speelt toch" kun je op elk spel elke kritiek wel opzij gaan zetten. Dat is inhoudelijk toch geen goed argument? Het is soms gewoon te traag. Om de geroemde details er maar bij te pakken: niet kunnen rennen in je basecamp is echt bloed irritant. En om nou een kwartier te moeten paardrijden om een beer niet neer te kunnen schieten.. Nee daar word ik niet warm van. Traag zijn om het traag zijn noem ik dat. En dat schiet gewoon zijn doel voorbij.
Daarnaast schiet 3rd person gewoon heel beroerd. Erg vreemd voor een spel dat als 3rd person bedoeld is (nee, ik ga niet naar de niet natuurlijk aanvoelende first person voor de shootouts). Ik zal nog eens met de instellingen gaan klooien, maar dit zou natuurlijk direct goed moeten aanvoelen als core van de game zijnde.
Ik ga het gewoon uitspelen en wellicht raak ik alsnog hooked (net als deel 1), maar tot nu toe valt het best wel tegen. Zeker als ik het afzet tegen alle roemende kritieken.
Ja precies hoe ik erover denk. En ik wist niet wat ik zou gaan spelen, had de eerste twee delen niet gespeeld. En door de lovende recensies ga je er toch in geloven... Het schieten/gunfights in 3rd person werken inderdaad totaal niet, heb telkens ruzie met de besturing. Maar het is ook geen echte shooter, dat snap ik....
Dit was voor mij ook een groot kritiekpunt bij GTA V. Daar werkte het ook allemaal maar oké, terwijl dat toch de core van de gameplay is. Als je de soepele 3rd person gameplay van Gears gewend bent, is het al helemaal frustrerend. In ieder geval goed om te weten dat het in RDR 2 nog steeds maar 'zo zo' is. Dan wacht ik nog even met de aanschaf.
Maar verder ben ik nog steeds hevig onder de indruk. Je eerste grote berengevecht bijvoorbeeld. Alsof ik The Revenant (een film, geen game) weer voor me zag.
Zo jammer/raar dat daar niet echt veel mee gedaan is door andere ontwikkelaars. Zou dat dan zo lastig zijn? In Uncharted werkt het nog wel aardig, maar ook daar zit je regelmatig in de knoop met de camera en dekking en dat soort perikelen...
Ik heb alleen 1 klein minpuntje. Op de standaard radar krijg je niet de icoontjes te zien waar je eventueel heen kan. De radar moet ik met pijltjes toets onder groter maken om de icoontjes te voorschijn te halen. Is dit bij jullie ook? wat ik me herinner is dat deze bij bijv GTA v wel gewoon zichtbaar waren op de kleine radar.
20 More INSANE Details in Red Dead Redemption 2 - YouTube
Ik kan hier echt van genieten zeg.