Red Dead Redemption II (2018)

Alternatieve titel: Red Dead Redemption 2

PlayStation 4 / Xbox One / PC / Google Stadia
Action / Shooter

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Amerika, 1899; de einddagen van het Wilde Westen. Arthur Morgan en de Van der Linde-bende slaan op de vlucht nadat in het plaatsje Blackwater een overval slecht afloopt. Met federale agenten en de beste premiejagers van het Westen op de hielen, trekken ze door het ruige hart van Amerika, een spoor van overvallen en vuurgevechten achter zich latend. Als door interne strubbelingen de bende uiteen dreigt te vallen, wordt Arthur gedwongen een keuze te maken. Kiest hij voor zijn idealen of voor de bende waar hij alles aan te danken heeft?

Ziet er geweldig uit

Het is dat ik de wereld van GTA interessanter vind dan die van cowboys, maar ondanks dat is het gewoon kwijlen. RDR2 gaat zonder concurrentie iedereen wegvagen en elke game-award over dit jaar kapen. Rockstar is gewoon het ultieme gamebedrijf. Met budget kom je uiteraard ver, maar ze laten de concurrentie dan ook wel altijd mijlenver achter zich en maken van hun nieuwe game dé standaard.

Raminos
Dit wordt waarschijnlijk het beste spel aller tijden. Revolutionair gewoon.

De spelert in mij heeft toch ook maar even een voorbestelling de deur uit gedaan, ondanks dat ik er niet al te veel van verwacht.

Als iemand het beter weet lees ik het graag maar afgezien van remaster collecties en dergelijke naar mijn weten de eerste en tot dusver enige PS4 release die nu naar het schijnt definitief bevestigd in twee discs zal komen dus ik ben eens benieuwd waar we dit allemaal in terug gaan zien en aan mogen gaan merken.

Had nog gehoopt dat dat van die honderd gig een grapje was maar dat zal ook wel serieus zijn dan.

Even deze week al het openstaande afrondend eraf kappen en als het even kan verpatsen en dan.

Gordijnen dicht en deze naderende revolutie op gamegebied eens aan den tand ondervinden.

Eens benieuwd of dit dan echt eens even wat anders moge zijn.

Denk het niet maar goed.

We gaan het meemaken.

Eventjes leuk is het wel meestal.

En ben ik natuurlijk ook wel benieuwd of er ergens op die twee discs tussen die honderd gigabyte een mogelijkheid te vinden valt om het kruisje af te zetten.

Verwacht het niet, en ben er ook alvast wel mentaal op voorbereid dat het niet zo zal zijn.

Al blijft het natuurlijk jammer. Vond het bij het vorige deel juist zo prettig werken met alleen een klein wit puntje.

Meer zou een man niet kunnen behoeven.

Volgens mij.

Gastjes gewoon knap neer zonder fratsen.

En in je achterhoofd altijd nog de mogelijkheid dat eentje eventueel alsnog op zou kunnen staan, vitaal toch niet helemaal finaal lens was geraakt, dat je het nooit echt helemaal zeker weet, ik wil die spanning.

Wil de suspense proeven.

Meer mijn stijl, in lijn met mij.

Anders wordt het snel saai.

Confusie schreef:

Meer zou een man niet kunnen behoeven.

Eigenlijk zou het alleen voor de Xbox Kinect moeten uitkomen.

Jij en je triggerfinger.

Lopend door het wilde westen. Daar springt je vijand vanachter een rotsformatie vandaan.

Met een zwaaiende, doch vaste beweging trek jij je hand uit je broekzak, wijst met je vinger, en bam.

Je vijand zakt in elkaar als een hoopje ellende.

Meer heeft een echte vent niet nodig.

Zie je het al voor je? Ik wel. Pure stoere mannelijkheid. De Kinect zou zelfs kunnen herkennen of je wel of niet een cowboyhoed en laarzen draagt voor extra mannelijkheidspunten.

Helaas enkel een droom.

Klinkt op zich geinig maar ik zou meer dan tevreden zijn met alleen een wit klein puntje, gewoon even over z'n broze schedel laten zweven en 'm afdrukken stiklink met je linkerpinky op de killerswitch.

Liefst zo min mogelijk onnodige opsmuk.

Echter blijkt minder vandaag de dag in de meeste gevallen helaas te veel gevraagd.

En dat is jammer, want aanhoudend storend afbreuk doende aan de algehele beleving.

Dit wegens redenen die ik inmiddels vrij uitvoerig uit de doeken deed.

Dit schijnt de gehele map te zijn:

Ik weet nog steeds niet of ik deze ga halen, wacht even de reviews af (die ongetwijfeld louter positief zullen zijn). Ik ben niet de grootste fan van Rockstar-games, maar western en de bijbehorende slow pacing spreekt me dan weer erg aan. Dus als het op een echt rauwe manier is uitgewerkt (en niet op de blockbuster manier) en er ook naast het lineaire verhaal genoeg te doen is om je eigen avontuur te vormen, dan ben ik hier toch wel voor te porren.

avatar van dr channard
Jaa jaa, den deze , hitman 2, Pokémon ... drukke dagen kijk er echt naar uit.

Het zal voor mij alleszins even wachten zijn, net als de nieuwe Soul Calibur en Assassins Creed Odyssey (ik moet Origins nog aanschaffen). Maar het heeft geen haast. Binnen een half jaar is het nog altijd 'nieuw' voor mij. Nog genoeg op de stapel dat ik moet spelen en het echt verdient. Maar ik kijk wel uit naar de reviews en een kleine playtest bij de vrienden die het wel in huis halen want hoe dichter bij release en hoe meer van de gameplay er wordt vrijgegeven hoe beter er het uitziet. En ja...sowieso vind ik het Western genre geweldig - het is weer eens iets heel anders dan de zoveelste Call of Duty of GTA. (zonder afbreuk te doen overigens aan beide series).

Om maar iets te noemen - de Call of Juarez serie (met name het geweldige Bound in Blood en het prima Gunslinger vond ik ook absoluut underrated en over het hoofd gezien door menige gamer).

avatar van bettafish14
Game ziet er echt goed uit zowel via de trailers als de leaked footage.

Me handen jeuken al voor vrijdag!

Morgenmiddag vanaf 13.00 uur verloopt het review-embargo. Dan zal het internet op gamesites ontploffen vermoed ik.
Ben zo, zo benieuwd. Ik vermoed dat alle cijfers 95 en hoger worden. Net als bij GTA V.

Best een heisa eromheen al.

Op de cover van de Veronica gids zag ik.

Sinds wanneer komen daar computerspellen op.

Nachtopeningen.

De gelige keten.

Waar je overigens nu een tegoedbon van vijf euro erbij krijgt.

Zou het maar doen want grappig: je eigen vijf euro welke zij zoals gewoonlijk keurig bovenop de gangbare retailprijs plakken die ze nu voor de gelegenheid een keertje aan je teruggeven waaraan ze nog wel enkele voorwaarden verbinden namelijk dat je het gaat gebruiken voor een besteding van minimaal vijftig euro bij hun in het zaakie.

Zoals dat af en toe gaat dus is die biz bis.

Klaarblijkbaar.

Slimme marketingtruuks voor Ed Sheeran fans.

Die inruilacties zijn, wat had je dan verwacht, overigens ook best een farce.

Helemaal nu ze dus keurig een lijst bijhouden van welke titels er in aanmerking komen.

In het verleden, de vorige gen nog wel eens een paar skrale ertussendoor kunnen laten glippen maar dat zit er allemaal niet meer in.

Twee van de nieuwste titels en nog vijfentwintig restschuld oftewel naar gangbare maatstaven 35 wat je krijgt.

Is aardig skralend uiteraard.

De nieuwste releases die ze aannemen waar je bij een bepaalde rooiige elektronisch curiosa concurrent in negen van de tien gevallen kets oftewel tandje verbandje al meer krijgt.

Stel dat je veertig euro kan krijgen is het nog maar twintig wat je bij de meeste zaken daar bij op hoeft te tellen.

Scheelt dus vijf euro.

Weer die vijf euro.

Wat je ook doet daarzo, maakt niet uit hoelaat je komt of waarvoor je gaat, je wordt sowieso altijd genaaid voor vijf euro.

Trapt er niet in zou ik zeggen.

Maar je moet het zelf weten.

Iets werkt vooralsnog onveranderd hun voortbestaan in de hand.

En ben jij het, want ik ben het geval niet.

Zeet ie lichtelijk opgelucht.

Overigens 52,95 bij Wehkamp en 55 bij Media Markt dus je moet 'm zoals gewoonlijk wel flink hebben hangen wil je hier vijfenzestig voor gaan betalen.

avatar van Mitakcor
De gameplay alleen ziet er al hartstikke geweldig uit. Dan heb ik het nog niet over de graphics. Man man man, mijn handen jeuken ook voor morgen!

Dit wordt amper slapen dit weekend.

Remi
Ik heb zelden zo erg uitgekeken naar een game! Bewust heb ik zoveel mogelijke previews enzo vermeden, maar na de reviews ben ik echt dolenthousiast. Jammer dat ik het weekend dienst heb, maar verder weet ik wat ik ga doen..

Ik heb de game via Gamemania gereserveerd, het wordt thuis bezorgd. Nu lees ik net dat het bezorgd gaat worden door DBD, dat wordt dus een drama.

Vind die inruilactie bij Gamemania ideaal. Maar goed dat ik het op tijd zag net.

jellecomicgek72 schreef:
Ze hebben bij GameMania een inruilactie dat wanneer je 2 bepaalde games uit een lijst inlevert je Red Dead 2 voor slechts 25 euro kunt meenemen. Ideale actie dacht ik zo.

Is dat goedkoop dan? Twee ik neem aan vrij nieuwe games inruilen voor slechts 35 Euro waarde? Dan zet ik zulke games liever op Marktplaats. Koop trouwens sowieso nooit via Gamemania, die liggen me qua prijs bijna altijd hoger dan de gemiddelde verkoopprijs.

Manny Calavera schreef:

Had mijn bericht alweer aangepast, zag dat het al gepost was, beetje dubbelop anders. Ja nouja, uiteindelijk lever je toch weer 2 games in met toch nog een bepaalde waarde eraan dus veel zal het uiteindelijk niet schelen, maar voor mijzelf komt dit financieel op dit moment wat beter uit.

Paar berichtjes naar boven en ik leg haarfijn uit waarom dit verre van wat je noemt ideaal is.

Ik heb deze week zelf elders veertig contant opgestreken waar ik bij hun dus vijfendertig had gehad.

Game in bestelling staan bij Wehkamp en bol.com, en dan nog overweeg ik om hem eigenlijk bij Media Markt te halen. Even kijken wat het makkelijkst is morgen.

Ergens zal ie in ieder geval wel vandaan komen.

En dat is sowieso niet de gelige keten.

avatar van patenpac
Van wat ik heb gezien heb ik al spijt deze niet gepre-ordered te hebben In ieder geval staat hij wel op het verlanglijstje voor Kerstmis (als ik het zo lang ga kunnen uithouden )

Het is tegen mijn principes in om teveel voor een nieuwe game te betalen, maar het is nu dan toch gebeurd. Had een hard copy gepreordered voor 55 euro, maar ik ben ziek thuis. En een bezorger die pas om 15.00 uur komt en daarna 5 uur te moeten installeren overleef ik niet.

Dus toch maar overstag gegaan en hem via de store al aan het binnenhengelen, morgenvroeg spelen. Scheelt toch een uurtje of twaalf

Het meest opzienbarende stukje gamenieuws over RDR2 wat ik vandaag las is trouwens wel dat de balzak van je paard krimpt in de kou en uitzet bij warmer weer
Totaal nutteloos, maar wat een gevoel voor detail haha. Je moet er overigens ook maar op willen letten tijdens het spelen, hehe.