Red Dead Redemption 2 (2018)

PlayStation 4 / Xbox One / PC
Action / Shooter

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Amerika, 1899; de einddagen van het Wilde Westen. Arthur Morgan en de Van der Linde-bende slaan op de vlucht nadat in het plaatsje Blackwater een overval slecht afloopt. Met federale agenten en de beste premiejagers van het Westen op de hielen, trekken ze door het ruige hart van Amerika, een spoor van overvallen en vuurgevechten achter zich latend. Als door interne strubbelingen de bende uiteen dreigt te vallen, wordt Arthur gedwongen een keuze te maken. Kiest hij voor zijn idealen of voor de bende waar hij alles aan te danken heeft?

avatar van Oude Observator
John Milton

De x-factor is voor mij de vaststelling dat ik nooit eerder een game speelde waarin de wereld zo lééft.

Onder het motto, beter laat dan nooit heb ik nu bijna 3 jaar na de officiele release de game gekocht. Hij was deze week on sale voor 25 euro. Dat heb ik wel over voor de op één na best verkochte game aller tijden.
Ben nu een paar uur onderweg maar de game bevalt me uitermate. Heb al een aantal gave missies achter de rug en de graphics zijn waanzinnig mooi. Het vele rijden ter paard kan op een gegeven moment wel een ding worden. Ik denk wel dat ik hier nog heel lang zoet mee zal zijn. Ben nu bij chapter II, heb er iets van 5 uur opzitten en zit pas op 6%. Maar tot zover bevalt het me.

avatar van LikeAJedi
I Gave You All I Had.

Vandaag, heb ik deze prachtige game nogmaals uitgespeeld. Ditmaal, op PC. Met betere graphic en FPS, en mijn god. Hij beviel nog beter dan de eerste keer!

RDR2 is zoals iedereen inmiddels weet een erg slow-paced game. Je kunt het beetje vergelijken met de tv-show “The Wire” die ook heel erg rustig de tijd neemt, om alle pionnetjes rustig neer te zetten. Dat geldt idem dito voor RDR2.

Voor RDR 2 is echt alleen het beste van stal gehaald. Story-Wise schaart het zich in de top 5 beste stories in games. Het personage Arthur Morgan mag je in top 3 beste game-personages zetten, grafisch en details in open-world, mag het zich scharen in de top 10 van het afgelopen decennia en qua dialogen het beste wat ik tot nu toe in een game heb gezien.

Verder, heb ik over deze game al eens een review geplaatst, dus zal er niet teveel meer op in gaan. Ik wil alleen nog er aan toevoegen dat voor de 2e keer dit pracht spel te spelen Het verhaal nog meer indruk op mij heeft achtergelaten.

Ik kan moeilijk onder woorden brengen wat ik nu echt van de game vind. Het heeft net teveel last van dieptepunten om echt een compleet meesterwerk te zijn. Het zit er wel in, maar het haalt het niet.

De graphics, details, de wereld en de atmosfeer zijn van een echt ongekend niveau. Dat is zo een genot en heeft me dan ook voornamelijk door alles heen gesleept.

Het verhaal kent helaas teveel dalen om echt meeslepend genoemd te worden. De tweede helft van de chapters en de tweede helft van de epiloog waren sterk, maar beginnen allebei enorm langdradig. Het mag er allemaal erbij horen, feit blijft wel dat je gewoon complete filler aan het tonen bent. Dat mag, maar niet uren en uren en uren achter elkaar. Dan vertel je gewoon geen goed verhaal. En dan ineens grijpt het je en laat het je niet meer los. Om vervolgens met een vrij abrupt einde te komen dat geen echte closure geeft voor de hoofdpersoon. Ook al was het allemaal meeslepend. Arthur als persoon is namelijk een geweldig personage. Desondanks is het allemaal wel zeer bovengemiddeld en onderhoudend, maar gewoon geen meesterwerk.

Ten slotte de controls. Zelfs na 80 uur ofzo is het gewoon nog steeds niet helemaal lekker in de vingers. Tevens heb ik nog niet eerder zoveel kramp ervaren door het spelen van een game. Het is achterhaald en ouderwets.

Maar, al met al, een ervaring dat ik zeker niet had willen missen en zeker tof is.

Sequi schreef:

Waar had je dan last van? Zeker met de slowmotion opties had ik nergens last van qua schieten en mikken.

Het enige wat me stoorde is dat je constant op A moest drukken om je paard in een flink tempo te houden. Als je de knop ingedrukt hield, dan was het een kalm galopje en dat was niet zo fijn want soms wil je gewoon een locatie bereiken.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik moet bekennen dat ik geen een keer slow motion heb gebruikt, behalve dan als het spel dat zelf inzette. De kramp kwam inderdaad door de hele tijd X te "rammen". Zeker niet meteen hoor, maar bij langere speelsessies vooral. Het kalme galopje was een stuk aangenamer, maar inderdaad door de vele afstanden ben je al gauw geneigd weer snel te tikken.

Sequi schreef:

Ehm, waarom gebruik je geen slowmotion? Dat is veruit het bruutste wat er is qua actie in deze game. Enorm bevredigend om er 5 aan te kruisen en die dan achter elkaar overhoop te knallen. Het maakt de game ook beter te spelen, want anders is het echt heel moeilijk soms.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja geen idee eigenlijk. Het is ook helemaal niet bewust gegaan. Ik vond de game sowieso niet moeilijk eigenlijk, soms wat stukken die wat lastiger waren maar nu je het zegt had dat zeker wel geholpen om slow-mo te gebruiken.