Red Dead Redemption 2 (2018)

PlayStation 4 / Xbox One
Action / Shooter

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Amerika, 1899; de einddagen van het Wilde Westen. Arthur Morgan en de Van der Linde-bende slaan op de vlucht nadat in het plaatsje Blackwater een overval slecht afloopt. Met federale agenten en de beste premiejagers van het Westen op de hielen, trekken ze door het ruige hart van Amerika, een spoor van overvallen en vuurgevechten achter zich latend. Als door interne strubbelingen de bende uiteen dreigt te vallen, wordt Arthur gedwongen een keuze te maken. Kiest hij voor zijn idealen of voor de bende waar hij alles aan te danken heeft?

Ik kwam deze ode aan de game nog tegen op Youtube:

Red Dead Redemption 2 - A Flawed Masterpiece - YouTube

Niet echt een review, vooral een vertelling van alles waar de game voor staat. Kost je een half uur, maar wel bijzonder tof. En met mooie beelden.

Na flink wat uitstellen, ga ik deze dan toch eindelijk aanslingeren vanavond. Ik voel dat ik er klaar voor ben Ergens wel blij dat ik gewacht heb, want ik las dat er pas recent een update geweest is die voor fatsoenlijke HDR zorgt. Hoe spelen jullie dit: met of zonder auto aim? Met is eigenlijk tegen m'n principe, maar zonder bij een Rockstargame werkt ook niet altijd even lekker...

avatar van Cervantes
Merijn82 schreef:

Ik speel de game zonder auto aim. Schieten vanaf je paard (of een koets) is best lastig, al kun je dit verhelpen door een shotgun te gebruiken. Bij dat wapen hoef je minder accuraat te richten om de vijanden te raken. Het is ook aan te raden om veel wapenolie bij je te hebben, want de conditie van je wapens gaan namelijk snel achteruit.

Dan kun je ook nog kiezen tussen First person en Third person. Bij First Person kun je nauwkeuriger richten met name op afstand. Bij Third Person heb je een beter overzicht van je omgeving. Daardoor heeft Third Person doorgaans mijn voorkeur. Je kunt gemakkelijk tussen beide switchen trouwens, werkt volgens mij op dezelfde manier als bij GTA V.

Bewegen tijdens het gebruik van cover vind ik het grootste struikelblok in deze game. Zo is het lastig om naar een nieuwe positie te gaan nadat je dekking hebt gezocht. De controls zijn dus wel even wennen in het begin, maar met wat oefening is free aim goed te doen.

Merijn82 schreef:

Je laatste regel benoemt het al. Mét dus. Maar dan nog moet je genoeg zelf doen in een gevecht hoor. Jammer alleen dat ze niet voor een Gears of War achtig schietsysteem hebben gekozen. Al stoort het allemaal niet hoor.

Ik vond de shoot outs niet eens een van de betere dingen van RDR2. Dit speel je vanwege het verhaal, de sfeer en de waanzinnig levendige open wereld.

avatar van patenpac
Merijn82 schreef:

Het spel kun je helemaal naar je hand zetten hoe je het maar wilt spelen. Zoals hierboven al gemeld wordt zijn er genoeg opties om aanpassingen door te voeren.

Tijdens mijn eerste walkthrough speelde ik gewoon in Third-Person, omdat je op deze manier naar mijn mening toch het beste kunt genieten van de wereld. Momenteel ben ik opnieuw begonnen in First-Person, wat dan weer zorgt voor meer voeling met het spel.
Op beide momenten zet ik auto-aim af. Dit zorgt voor een hogere moeilijkheidsgraad, maar dat hoort er hier een beetje bij. Met auto-aim spelen is naar mijn mening te gemakkelijk en verpruts ook wat het 'realiteits' gehalte van het spel.
Tot slot zet ik ook mijn aim-cursor zo klein mogelijk. Moest ik kunnen mikken via een iron sight, dan had ik hem zelfs helemaal afgezet, om het realisme in het spel zo hoog mogelijk te houden. Mikken op paarden is dan inderdaad lastig, maar ik kan me gerust inbeelden dat dit in de praktijk ook niet al te gemakkelijk is

De conclusie is in ieder geval dat je zelf je settings moet aanpassen naar wat het beste voelt voor jou. Iedereen zal je hier namelijk een andere mening op geven