Injustice 2 (2017)

Android / Apple iOS / PlayStation 4 / Xbox One / PC
Fighting

Ontwikkeld door NetherRealm
Uitgegeven door Warner Bros.

Kruip in de huid van beroemde striphelden zoals Batman, Aquaman en andere personages uit het DC-register en trek ten strijde in nieuwe, grootse omgevingen. Gebruik het nieuwe Gear System om je team te helpen met de unieke uitrusting van je personage en creëer je eigen look en vechtstrategie. Eindelijk heb je de kans om je favoriete super-helden en -schurken zelf vorm te geven.

Remi
Zijn er mensen die de volle mep betalen voor deze game?

avatar van rustugan

Ik niet.

Velen zullen waarschijnlijk enthousiast zijn over deze game, maar ik zie deze game als niet anders dan een veredelde DLC van het geniale Mortal Kombat. Alles wat ik tot nu toe gezien heb is gewoon Mortal Kombat met superhelden. Handig en snel scoren van Netherrealm, maar ik trap hier niet in. Had overigens ook begrepen dat sub-zero ook nog in de game zit... Tsja...

Remi schreef:
Zijn er mensen die de volle mep betalen voor deze game?

Helaas. Ik had (ondanks het feit dat ik nog geen PS4 of XboxOne heb) de Ultimate Edition op pre-order staan, maar een weekje terug uiteindelijk toch gecancelled in de wetenschap dat er binnen een jaartje of zo wellicht weer een GOTY Edition of XL Edition of dergelijks in de schappen ligt voor 30 euro of zo waar ook alles in zit. Ongetwijfeld inclusief alle pre-order shit en dergelijke. Kan het momenteel toch niet echt spelen dus...bespaar ik me de 100 euro. MAAR ik blijf het jammer vinden want het is toch wel een van de games waar ik het meest naar uitkeek in 2017. De eerste was wat mij betreft een van de betere fighting games met superhelden (niet vreemd aangezien het inderdaad dezelfde engine als MK gebruikt) - en ik twijfel er niet aan (of ik hoop althans) dat deze net zo goed, als niet beter is.

Remi
Ik zat ook te twijfelen, maar heb uiteindelijk besloten om te wachten tot de uitgebreidere versie komt. De game lijkt me wel erg cool, maar om nou €60 te betalen zonder enige DLC vind ik de game nog niet waard. Ik kijk het nog een paar maandjes aan.

avatar van killer13
Ik heb 40 euro betaald voor de deluxe edition. Zitten 3 dlc fighters bij + pre-order darkseid. 40 euro leek me nog wel schappelijk voor de deluxe edition aangezien het spel overal tussen de 60 en 70 euro kost voor de gewone versie. De overige 6 dlc fighters koop ik wel eens als er korting op is in de psn-store. Het spel zelf is trouwens geweldig. Grafisch top, een gevarieerd roster met bekende en minder bekende fighters, snelle en gebalanceerde gameplay. En de customization van de fighters is een leuke toevoeging die waarschijnlijk voor heel wat extra uurtjes speelplezier op de teller zal zorgen

killer13 schreef:
Ik heb 40 euro betaald voor de deluxe edition.

Dat klinkt aantrekkelijk. Waar heb jij €40 betaald voor de deluxe edition?

avatar van killer13
Remi schreef:

Dat klinkt aantrekkelijk. Waar heb jij €40 betaald voor de deluxe edition?

Iemand bij mij op het werk verkocht zijn (ongebruikte) deluxe edition, Ik heb het voor een vriendenprijsje gekregen. Ik denk niet dat je het voorlopig ergens in de winkel aan die prijs vindt. Of je moest toevallig ergens op een dag/weekdeal uitkomen...

avatar van youngtick
Deze game is een verassing is zeer geniaal. Beter dan 1 en mutherf*cking mooi. De characters zijn de shit en het combatsysteem staat weer als een huis. Ondanks de korte campaign was het ook weer dope.

4,5: beter en mooier dan Tekken 7 (jammer want ik ben een moeilijke tekken-fan)

Remi
In 2011 heeft NetherRealm mijn hart gestolen met Mortal Kombat. Het ging weer terug naar de roots en mijn plezier in fighting games kwam weer terug.
In 2013 kwam Injustice: Gods Among Us uit waarbij het concept geweldig was. Met DC helden konten schoppen, wel vond ik het combatsysteem een stuk minder en ik was de game snel vergeten. Het combatsysteem in Mortal Kombat X was al een hele verbetering, maar Injustice 2 spant de kroon.

Het is verschrikkelijk mooi, supertof en enorm vermakelijk om te spelen. Dit komt mede door het lootsysteem wat echt verslavend is. Je personages kun je upgraden tot level 20 waarbij je 'kledingstukken' aan te passen zijn. Zo is mijn Batman wit, ziet Green Arrow eruit als Robin Hood en is the Flash blauw.
Het verhaal is leuk om te volgen, naar mijn idee meer te pruimen dan het eerste deel, ondanks dat deel 2 een direct vervolg is. Persoonlijk ben ik fan van DC Universe, dus alle personages ken ik uit de strips en dat maakt het toch bijzonder.
Over de DLC ben ik erg te spreken. Bij de meeste games zijn de DLC niet altijd de moeite waard, maar bij Injustice 2 bestaat de DLC uit een paar extra vette personages zoals Raiden, Sub Zero, Hellboy en binnenkort kunnen we met de Teenage Mutant Ninja Turtles aan de slag. Hoe cool is dat .

Ik heb er nu zo'n 16 uur opzitten waarbij ik meer dan 550 matches gespeeld heb en ik vind de game nog net zo tof als toen ik 'm voor het eerst in mijn Playstation deed.
Ook ben ik erg blij dat ik voor de Ultimate Edition ben gegaan, de DLC is zeker een leuke toevoeging op de game. Voorlopig ben ik hier nog wel mee bezig.

avatar van theo79
Geweldig mooi spel met leuke characters die je kunt kiezen.
Graphics zijn ook prachtig te noemen.
in eerste instantie moest ik wat wennen aan de speelstijl omdat ik meer spellen zoals streetfighter speel maar eenmaal gewend is het een leuk verslavend spel. Ik ben niet zo goed in de lange combos uitvoeren bij de verschillende fighting games maar bij injustice zitten best wel wat characters waarmee je dan nog aardig uit de voeten kan ook op het online gedeelte. ik speel zelf met sub zero en dat is naar mijn mening een goede beginnerscharacter.

Eindelijk de complete editie. Tot nog toe alleen bij vrienden gespeeld dus ik kijk er naar uit om lekker op mijn gemak al de story modes e.d te spelen, de karakters onder de knie te krijgen en de costumes te unlocken. Nog geen twee weekjes meer!

avatar van thoyouknow1980
Bijzondere leuke en onderhoudende knok game
Wauw wat ziet deze game er lekker strak uit,prachtige graphics en kleuren.
Ik ben sinds de laatste paar DC films langzaam aan wel een fan geworden.
En dit is toch wel de ultieme speeltuin voor die fan
Vakwerk hoe ze de moves van de helden en schurken in gameplay hebben omgezet.
Het vechten werkt ook lekker soepel en ziet er spectaculair uit.
Tevens dikke pluim voor het feit dat je als eenzame ''offline'' gamer ook ruim aan je trekken komt.
Je kunt zelfs de computer voor je laten vechten voor je en word toch beloont met nieuw spul.
Dat nieuwe spul bestaat voornamelijk uit costumes en shaders voor je karakters.
Goed spel dit dus... ik ga maar weer eens verder want Wonder Woman heeft nog geen rokje bij mij

Autobahn
Een geweldig vechtspel! Fan van superhelden en Batman was ik altijd wel en vandaar dat ik deze game heb gekocht. Ik ben er niet heel erg goed in, zelfs niet tegen tegenstanders die door de computer worden bestuurd. Ik ram maar gewoon op alle knopjes en hoop dat ik win .
De singleplayer is goed, het verhaal is boeiend en er is de mogelijkheid om in je eentje of met z'n tweeën spelen.
Online ligt de lat al erg hoog. Ik word voortdurend in elkaar geramd omdat ik telkens tegen sterke spelers kom te spelen. Maar online heb je ook verschillende modes om je mee te vermaken.
Gewoon een voldoende!

rustugan schreef:

Ik niet.

Ik ben het eigenlijk wel eens met je mening plus dat je wel een fan van superhelden moet zijn om hier echt van te kunnen genieten. Maar dit af doen als een matig spel gaat mij te ver, er valt nog genoeg te beleven ook als je niet zo'n superhelden fan bent. Wat ik echt gaaf vind dat zijn die gevechten die in een andere dimensie of boven de wolken door gaan heerlijk!. Dat had in Mortal Kombat niet misstaan....

Sub-zero en Raiden!
Het is Mortal Kombat 2.0 voor de oplettende speler..

...ja inderdaad! Helemaal waar. Een volledige 2 Mortal Kombat karakters in een rooster van 26 man!

Er zijn trouwens al 11 Mortal Kombat's...voor de echt oplettende speler die ook nog eens kan tellen zou het dus gewoon deel 12 zijn en niet 2.0.

Overigens nog altijd een van de leukere fighters deze generatie die wel deze morgen van mijn harde schijf is gegooid wegens plaatsgebrek. (na het zien van de Doom Eternal recensies het original dan toch maar weer eens geinstalleerd - niet evident met 100GB op een 500GB harde schijf). Meestal heb ik er wel 1 of 2 opstaan - momenteel Soul Calibur VI en Dead or Alive 6.

Ik blijf er wel bij dat ik hele unlock systeem van diverse kledij stukjes niet zo heel veel vind toevoegen (ook niet in MK11 trouwens). Doe me dan maar een handvol kant en klare kostuums en skins uit de diverse periodes van de comics en eventueel de films en dergelijks die je via de arcade mode of towers kan vrijspelen. Dat vind ik dan toch weer net wat aantrekkelijker.

Jammer dat er nog niemand bij Marvel op de boot is gesprongen in 2020 (met puur Marvel karakters, dus niet een Marvel VS Capcom). Een game in de SF of MK/Injustice engine zou ik best zien zitten. En eventueel een crossover later - dat zou dan wel weer een interessant gegeven zijn.

Sinner schreef:

Nou ik vind dat wel aardig om Batman, Superman, Harley Quinn, de Joker of de Flash met een nieuw wapen of pak te zien maar misschien had dat inderdaad nog veel beter gekund...

Banjo schreef:

Het idee is leuker dan de uitwerking. Het is niet zoals bvb in Soul Calibur of in Tekken imo. Vaak zijn de details en de verschillen veel te miniem imo. Daarom had ik dus liever gewoon zoals in deel 1 een resem volledige kostuums uit diverse era's van het karakter, omdat die heel vaak best wel verschillen. Maar goed, dat is een maar een heel klein puntje van kritiek wat mij betreft. Het doet zowel bij Injustice 2 als bij MK11 niets af aan het spelplezier. Gewoon een detail en eerder een persoonlijke voorkeur.

Het zou mooi zijn dat je een compleet nieuw pak kunt unlocken en een ander wapen, en dat de kracht en de gameplay dan ook echt verandert. Kijk dan word het interessant om te blijven door spelen tot je een karakter compleet hebt.

avatar van FunkStarr
Mooie graphics, maar speelt toch niet super vind ik, de besturing voelt nog steeds wat houterig en als je MK11 gewend bent, is dit wel een stapje terug (wat ook logisch is omdat deze 2 jaar eerder uitkwam).

Net als bij Mortal Kombat is ook hier de story mode het hoogtepunt. Dat komt ook wel omdat ik verder niet online competitief speel, dus dat sla ik toch meestal over.

Er zitten heel veel bekende en onbekendere DC personages in en ze worden in een interessant verhaal gestort. Het vechten an sich vind ik minder lekker werken, dan ligt toch mijn preferentie bij MK, aangezien de beide van dezelfde maker zijn.

Ik voel er niet zoveel voor om te gaan grinden in de single player multiverse mode om nieuwe kleding enzo te unlocken, dus na een paar uurtjes was ik erdoorheen.

Verder is het wel een ideale game om gewoon eens op een game avondje met maten te spelen, maar ja dat is met elke fighter wel.