Injustice 2 (2017)

Android / Apple iOS / PlayStation 4 / Xbox One
Fighting

Ontwikkeld door NetherRealm
Uitgegeven door Warner Bros.

Kruip in de huid van beroemde striphelden zoals Batman, Aquaman en andere personages uit het DC-register en trek ten strijde in nieuwe, grootse omgevingen. Gebruik het nieuwe Gear System om je team te helpen met de unieke uitrusting van je personage en creëer je eigen look en vechtstrategie. Eindelijk heb je de kans om je favoriete super-helden en -schurken zelf vorm te geven.

avatar van Remi
Zijn er mensen die de volle mep betalen voor deze game?

avatar van rustugan
Remi

Ik niet.

Velen zullen waarschijnlijk enthousiast zijn over deze game, maar ik zie deze game als niet anders dan een veredelde DLC van het geniale Mortal Kombat. Alles wat ik tot nu toe gezien heb is gewoon Mortal Kombat met superhelden. Handig en snel scoren van Netherrealm, maar ik trap hier niet in. Had overigens ook begrepen dat sub-zero ook nog in de game zit... Tsja...

Remi schreef:
Zijn er mensen die de volle mep betalen voor deze game?

Helaas. Ik had (ondanks het feit dat ik nog geen PS4 of XboxOne heb) de Ultimate Edition op pre-order staan, maar een weekje terug uiteindelijk toch gecancelled in de wetenschap dat er binnen een jaartje of zo wellicht weer een GOTY Edition of XL Edition of dergelijks in de schappen ligt voor 30 euro of zo waar ook alles in zit. Ongetwijfeld inclusief alle pre-order shit en dergelijke. Kan het momenteel toch niet echt spelen dus...bespaar ik me de 100 euro. MAAR ik blijf het jammer vinden want het is toch wel een van de games waar ik het meest naar uitkeek in 2017. De eerste was wat mij betreft een van de betere fighting games met superhelden (niet vreemd aangezien het inderdaad dezelfde engine als MK gebruikt) - en ik twijfel er niet aan (of ik hoop althans) dat deze net zo goed, als niet beter is.

avatar van Remi
Ik zat ook te twijfelen, maar heb uiteindelijk besloten om te wachten tot de uitgebreidere versie komt. De game lijkt me wel erg cool, maar om nou €60 te betalen zonder enige DLC vind ik de game nog niet waard. Ik kijk het nog een paar maandjes aan.

avatar van killer13
Ik heb 40 euro betaald voor de deluxe edition. Zitten 3 dlc fighters bij + pre-order darkseid. 40 euro leek me nog wel schappelijk voor de deluxe edition aangezien het spel overal tussen de 60 en 70 euro kost voor de gewone versie. De overige 6 dlc fighters koop ik wel eens als er korting op is in de psn-store. Het spel zelf is trouwens geweldig. Grafisch top, een gevarieerd roster met bekende en minder bekende fighters, snelle en gebalanceerde gameplay. En de customization van de fighters is een leuke toevoeging die waarschijnlijk voor heel wat extra uurtjes speelplezier op de teller zal zorgen

killer13 schreef:
Ik heb 40 euro betaald voor de deluxe edition.

Dat klinkt aantrekkelijk. Waar heb jij €40 betaald voor de deluxe edition?

avatar van killer13
Remi schreef:

Dat klinkt aantrekkelijk. Waar heb jij €40 betaald voor de deluxe edition?

Iemand bij mij op het werk verkocht zijn (ongebruikte) deluxe edition, Ik heb het voor een vriendenprijsje gekregen. Ik denk niet dat je het voorlopig ergens in de winkel aan die prijs vindt. Of je moest toevallig ergens op een dag/weekdeal uitkomen...

avatar van youngtick
Deze game is een verassing is zeer geniaal. Beter dan 1 en mutherf*cking mooi. De characters zijn de shit en het combatsysteem staat weer als een huis. Ondanks de korte campaign was het ook weer dope.

4,5: beter en mooier dan Tekken 7 (jammer want ik ben een moeilijke tekken-fan)

avatar van Remi
In 2011 heeft NetherRealm mijn hart gestolen met Mortal Kombat. Het ging weer terug naar de roots en mijn plezier in fighting games kwam weer terug.
In 2013 kwam Injustice: Gods Among Us uit waarbij het concept geweldig was. Met DC helden konten schoppen, wel vond ik het combatsysteem een stuk minder en ik was de game snel vergeten. Het combatsysteem in Mortal Kombat X was al een hele verbetering, maar Injustice 2 spant de kroon.

Het is verschrikkelijk mooi, supertof en enorm vermakelijk om te spelen. Dit komt mede door het lootsysteem wat echt verslavend is. Je personages kun je upgraden tot level 20 waarbij je 'kledingstukken' aan te passen zijn. Zo is mijn Batman wit, ziet Green Arrow eruit als Robin Hood en is the Flash blauw.
Het verhaal is leuk om te volgen, naar mijn idee meer te pruimen dan het eerste deel, ondanks dat deel 2 een direct vervolg is. Persoonlijk ben ik fan van DC Universe, dus alle personages ken ik uit de strips en dat maakt het toch bijzonder.
Over de DLC ben ik erg te spreken. Bij de meeste games zijn de DLC niet altijd de moeite waard, maar bij Injustice 2 bestaat de DLC uit een paar extra vette personages zoals Raiden, Sub Zero, Hellboy en binnenkort kunnen we met de Teenage Mutant Ninja Turtles aan de slag. Hoe cool is dat .

Ik heb er nu zo'n 16 uur opzitten waarbij ik meer dan 550 matches gespeeld heb en ik vind de game nog net zo tof als toen ik 'm voor het eerst in mijn Playstation deed.
Ook ben ik erg blij dat ik voor de Ultimate Edition ben gegaan, de DLC is zeker een leuke toevoeging op de game. Voorlopig ben ik hier nog wel mee bezig.

Geweldig mooi spel met leuke characters die je kunt kiezen.
Graphics zijn ook prachtig te noemen.
in eerste instantie moest ik wat wennen aan de speelstijl omdat ik meer spellen zoals streetfighter speel maar eenmaal gewend is het een leuk verslavend spel. Ik ben niet zo goed in de lange combos uitvoeren bij de verschillende fighting games maar bij injustice zitten best wel wat characters waarmee je dan nog aardig uit de voeten kan ook op het online gedeelte. ik speel zelf met sub zero en dat is naar mijn mening een goede beginnerscharacter.

Eindelijk de complete editie. Tot nog toe alleen bij vrienden gespeeld dus ik kijk er naar uit om lekker op mijn gemak al de story modes e.d te spelen, de karakters onder de knie te krijgen en de costumes te unlocken. Nog geen twee weekjes meer!