Sniper Elite 4 (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter / Action

Ontwikkeld door Rebellion
Uitgegeven door Rebellion

Sniper Elite 4 speelt zich tijdens de Tweede Wereldoorlog en plaatst de spelers in de prachtige omgevingen van Italië in 1943. Geheimagent en elite scherpschutter Karl Fairburne moet, samen met de moedige mannen en vrouwen van het Italiaanse verzet, de strijd aangaan, om hen te bevrijden van het juk van fascisme.

Toch wel heel erg tof om te spelen, vond eerst de controls erg wennen. Ben hier wel even zoet mee.
Eigenlijk word je een level in gegooid met wat missies en verder zoek je het maar uit. Er zijn echt zoveel manieren om mannetjes te killen. Doom-style spelen gaat niet werken, dus je moet wel sluipen, kruipen, assassinaten, snipen en vluchten....Heel leuk. Fijn ook dat er geen endless respawn aan enemies is!

Nog een paar dagen gratis te downloaden voor PS4 middels PS Plus btw!
Voor iemand zoals ik die een paar jaar van z'n leven heeft gespendeerd aan online Delta Force spelen is dit wellicht extra leuk

Gisteravond deze game in coop gespeeld met een vriend. Ik heb nog nooit met een headset gegamed en voel daar eigenlijk ook weinig voor....Vroeger bij Delta Force gebruikte je gewoon teamchat en typte je heel snel wat afkortingen om wat duidelijk te maken.

Waar ik voor deze game iig achter ben is dat je zonder communicatie er vrij snel een potje van maakt: als je partner doodgaat moet je erheen om 'm weer op te lappen, waardoor je eigen plan trekken niet kan. Hierdoor raaktenwe vrij snel in potpourris van nazi's verzeild, in scenario's die ik in mijn eentje heb uitgespeeld met amper close combat situaties