Sniper Elite 4 (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter / Action

Ontwikkeld door Rebellion
Uitgegeven door Rebellion

Sniper Elite 4 speelt zich tijdens de Tweede Wereldoorlog en plaatst de spelers in de prachtige omgevingen van Italië in 1943. Geheimagent en elite scherpschutter Karl Fairburne moet, samen met de moedige mannen en vrouwen van het Italiaanse verzet, de strijd aangaan, om hen te bevrijden van het juk van fascisme.

Toch wel heel erg tof om te spelen, vond eerst de controls erg wennen. Ben hier wel even zoet mee.
Eigenlijk word je een level in gegooid met wat missies en verder zoek je het maar uit. Er zijn echt zoveel manieren om mannetjes te killen. Doom-style spelen gaat niet werken, dus je moet wel sluipen, kruipen, assassinaten, snipen en vluchten....Heel leuk. Fijn ook dat er geen endless respawn aan enemies is!

Nog een paar dagen gratis te downloaden voor PS4 middels PS Plus btw!
Voor iemand zoals ik die een paar jaar van z'n leven heeft gespendeerd aan online Delta Force spelen is dit wellicht extra leuk

Gisteravond deze game in coop gespeeld met een vriend. Ik heb nog nooit met een headset gegamed en voel daar eigenlijk ook weinig voor....Vroeger bij Delta Force gebruikte je gewoon teamchat en typte je heel snel wat afkortingen om wat duidelijk te maken.

Waar ik voor deze game iig achter ben is dat je zonder communicatie er vrij snel een potje van maakt: als je partner doodgaat moet je erheen om 'm weer op te lappen, waardoor je eigen plan trekken niet kan. Hierdoor raaktenwe vrij snel in potpourris van nazi's verzeild, in scenario's die ik in mijn eentje heb uitgespeeld met amper close combat situaties

Inmiddels bezig met de 7e missie (van 8 ). Per missie ben ik 3 à 4 uur bezig. Ik neem mijn tijd en doe veel verkenwerk voor ik actie onderneem, heerlijk! Dat is wel mooi aan deze game, een enorme map met objectives waarin je volledig je eigen plan trekt: wil je sneaken en gewoon de objectives afronden, wil je berserk los gaan, wil je vallen plaatsen en vijanden lokken, wil je alleen snipen, alles kan - aan jou de keuze!

Ik moet wel bekennen dat de gameplay iets minder boeiend wordt na 6 missies voltooid te hebben. Het blijft een suf verhaaltje met een stereotype Amerikaanse held die dingen opblaast en mensen bevrijdt. Ook is de AI niet bijster intelligent...Nazi's lokken is uitermate simpel en als je je verstopt vergeten ze na verloop van tijd dat je überhaupt bestaat. Ik vermaak me er nog wel mee en ga de game ook zeker uitspelen, maar ik voel me niet uitgenodigd om er nog eens doorheen te lopen en trophies te gaan hunten.

Een kleine 4* voor nu.

Ps: ik zie dat veel lui wel deel V2 en 3 gespeeld hebben hier. Mocht je on the verge zijn: het lijkt meer van hetzelfde, met wat quality of life verbeteringen, maar toch heeft deel 4 wel één heel groot pluspunt:

De kleinste missie in Sniper Elite 4 heeft een 3x zo grote environment als de grootste missie in Sniper Elite III. Je kunt je voorstellen dat dit zorgt voor toch wat vrijere gameplay met ook veel meer mogelijkheden tot snipen over heel grote distances!

En uitgespeeld, laatste missie was toch anders genoeg om het boeiend te houden ? Is min eerste ps4 game en voor t eerst dus die trofeeën ervaren, grappig dat je dan met uitspelen ineens met een stuk of 5 overladen wordt, ook blij dat ik net aan de 500 rifle kills en 100 pistol kills nog meepikte ? Snap dat trophy hunten een ding op zich kan worden!

Anyway: 4* nog steeds!

centurion81 schreef:
? Snap dat trophy hunten een ding op zich kan worden!
Een paar keer dat overbekende "ping"-geluid horen en je bent hooked voor het leven

centurion81 Ik ben nu nog steeds bezig met Sniper Elite 3 en daar ga ik denk ik wel dik 40 uur over doen.. En door jouw positieve reactie gezien zal ik deze ook wel gaan aanschaffen zitten in dit deel echt vernieuwingen in?.

banjo de levels zijn meer dan3x zo groot wat zorgt dat je meer diversiteit in speelstijlen kunt toepassen!

Een soort speeltuin voor sluipschutters dus, dat vond ik van deel 3 al.
Toegevoegd aan wenslijstje!.