Get Even (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door The Farm 51
Uitgegeven door Namco Bandai

In Get Even speel je als Cole Black, die wakker wordt in een verlaten gesticht. Alsof dat niet erg genoeg is, is hij ook nog eens zijn geheugen kwijt. Het enige wat hij zich nog kan herinneren, is dat hij probeerde om een meisje te redden van een bom, vastgebonden aan haar borst. Met een vreemd stukje technologie op zijn hoofd, kan Cole zijn geheugen terughalen door het verleden opnieuw af te spelen. Zo zal hij moeten ontdekken waarom hij in het gesticht is en wie het meisje is dat hij probeerde te helpen.

Ben deze game nu aan het spelen vind het behoorlijk vet en indrukwekkend tot nu toe (3 hrs in), vind het ook wel iets dat hier aan zou slaan, verbaast me dan ook dat er geen berichten en geen stemmen nog zijn

We hebben nou eenmaal de ongeschreven afspraak om ieder jaar een spel volledig te negeren.

In 2017 was dit Get Even. Ook al zag hij er idd destijds best interessant uit met zijn thriller / verhalende elementen. Hij is ook niet al te duur meer dus kan zijn dat ik hem alsnog in huis haal voor de xbox. Stond wel al een tijd op mijn lijstje namelijk. Dus blij dat hij bevalt.

Sinner schreef:

In 2017 was dit Get Even.

Must have missed the memo on that one

avatar van Awake78
Heb hem ook gespeeld! 2 jaar geleden of zo.

Begon een beetje vaag, maar zodra je het huis ingaat begint het. Vond hem wel echt heel vet, grafisch ook kan ik me herinneren. En superspannend. Ben ergens afgehaakt rond de 60% geloof ik, omdat ik op vakantie ging. Daarna nooit meer echt opgepakt maar ga hem zeker nog eens proberen. Lekker psychologisch sfeertje!

Had deze al langer in mijn vizier dus loop deze nu ook te playa.

Wel nice tot zo ver inderdaad.

And....watching the credits roll!

De game heeft mijn eerdere indruk met verve weten vast te houden. Wat is dit een pareltje! Je kunt deze game zien als een psychologische thriller met een vleugje horror en actie. Het ademt soms wat Resident Evil, soms wat Bioshock, maar is vooral toch heel erg its own beast. Qua productiekosten is het geen triple-A, maar het is toch een game die grafisch zijn mannetje staat. De game is gemaakt in Unreal Engine 3 met daaroverheen een eigen stylistisch sausje. De muziek en geluidseffecten zijn werkelijk fenomenaal. Deze hebben er meermalen voor gezorgd dat ik met kippenvel en een verhoogde hartslag aan het spelen was.

Get Even vertelt één van de vetste stories die ik ooit in een game gespeeld heb en doet dat door puzzle-adventure en stealth shooter met elkaar te combineren. Het wordt nergens supermoeilijk. Ik speelde de game op "traumatizing", da's de moeilijkere van de twee moeilijkheidsniveaus. Ik zou ook echt niet voor het makkelijke niveau (story related) gaan, traumatizing houdt je ten minste vaak op het puntje van je stoel! De kritiek die ik op de game las is dat het niet weet wat het wil en nergens in excelleert. Of dat terecht is of niet hangt af van wat je verwacht. Als je een shooter verwacht is het wat mager, als je een adventure verwacht ook.

Als je verwacht om door verschillende gameplay-elementen meegezogen te worden in een spannende psychologische thriller, dan ben je hier aan het juiste adres. Wat ik eerder al zei: ik denk dat deze game bij menig Gamesmeter-gebruiker de juiste snaar zou raken

Een welverdiende 4*!

Vond of vind het ook wel tof maar toen kwam dus het stelt segment om de hoek kijken ben daar gewoon echt moede van.

Haast geen spel meer denkbaar waar dat niet op de een of andere manier inzit.

Toch ben ik van plan het wel weer op te pakken want het heeft wel een bepaald B horrorfilm sfeertje dat ik wel dig.

Met die zieke aanzwellende soundtrack ook.

Wel lekka.