Myth: The Fallen Lords (1997)

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Bungie
Uitgegeven door Bungie

De mensheid vecht een verliezende strijd tegen de heropstaande doden. Jij leidt de legers van het Noorden in hun gevecht tegen de zogenaamde 'Fallen Lords', eeuwenoude tovenaar-generaals die het hele land in as leggen. Het spel wijkt af van de standaard strategische spellen doordat je geen resources moet winnen en manschappen moet aanmaken, maar dat je bij elke nieuwe missie een beperkt aantal eenheden meekrijgt.

Zoals bij het merendeel van al mijn latere spellen is hierbij het verhaal en de fantasy-setting van doordslaggevend belang.

Het spel bevat een sterke singeplayer verhaallijn met gevarieerde missies. Het leuke van het dit spel is dat je telkens een beperkt aantal eenheden hebt waarmee je de missie moet laten slagen.

Dikke 4,5*

avatar van Foetsj_NL
Ik heb deze, toen ik vier was een keer gekocht. Ik heb hem nooit kunnen spelen omdat ik één cd tijdens het winkelen ben verloren !

avatar van bvonk
geweldig spel! Bungie wist altijd top games te maken, jammer dat ze opgekocht door Microsoft.