DTM Race Driver 3 (2006)

Alternatieve titel: ToCa Race Driver 3

PC / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

De racesimulator DTM Race Driver 3 beschikt over officiële licenties op het gebied van automerken en coureurs, om de race-ervaring nog realistischer te maken. Ook het uitgebreide schademodel in deze game zorgt ervoor dat de game een racesimulator genoemd wordt. DTM Race Driver 3 laat je rondscheuren in zeventig verschillende auto's uit allerlei autoklassen. Je kunt bijvoorbeeld racen in een Subaru Impreza rallywagen, Renault Clio, een monster truck of een BMW Formule 1-wagen. Offline kun je met maximaal 21 auto's tegelijk racen en online is het mogelijk om met zijn twaalven te racen.

De beste racer voor de PlayStation 2 wat mij betreft. Het is wel geen game dat je ineens onder de knie krijgt, want het sturen zorgt voor veel gewenning en zijn dan ook gevoelig, maar komt zéér realistisch over. De graphics zijn werkelijk prachtig voor een PS2-game en het geluid is trouwens ook van topkwaliteit. De ingesproken stemmen zijn meer dan verzorgd en ook het geluid van piepende banden klinken alsmaar beter. De keuze aan voertuigen is ook erg uitgebreid bv. monster trucks, buggy's, vrachtwagens en nog zoveel meer! Cijfer: 4****!

kevin13
een heel moeilijk spel vind ik, heb nog maar 3 of 4 keer gewonnen.

avatar van Bahamut Zero
Beste racespel wat ik van mijn leven heb gespeeld!

avatar van TorresNL
Echt super mooi!!!!,
Het is altijd niet makelijk!! en dat bevalt me wel!!!
Altijd weer andere auto's andere banen noem het maar op!
Net als ''Bahamut Zero'' HET BEST RACE SPEL OOIT GESPEELD!
Veel beter dan Need for speed enzo, hier zit geen verhaal ofzo achter, maar als je je doelstelling hebt gehaald speel je weer nieuwe banen/auto's vrij!

Een *5.0*

avatar van WeZet
Heerlijke racegame. Iets diepgaander dan grote broer Grid, maar desgevolgs de perfecte tussenweg tussen arcade en simulatie. Ook de graphics kunnen vandaag de dag (randje 2010/11) nog net mee. Het wagenpark is zeer uitgebreid. Van Formule 3 tot monster trucks, van Audi tot vrachtwagens... Zo goed als elke tak binnen de autosport wordt aangedaan. Aanrader voor raceliefhebbers.

avatar van Justinvdk
Heerlijk spel. Zou uitgebreid ook. Het leuke is de grote keus in raceklasses en banen. Man wat heb ik lopen balen toen de cd-rom kapot ging.

avatar van Duke Nukem
Een van de beste racers voor de PS2. Een goed evenwicht tussen simulatie en arcade. Inderdaad is dit geen gemakkelijk spel. Ik vind het jammer dat als je gewoon een Free Race wilt doen of met twee spelers een rondje wilt racen, dat dan bijna alle banen nog gelockt zijn. Die moet je dus eerst vrijspelen, jammer! Het geluid van de ronkende motoren is erg realistisch. Je ziet ook mooi de schade aan je auto bij botsingen. Met een leuke view in de cockpit (je ziet weliswaar geen stuur). Alleen bij de view van buiten mochten er wel meerdere camera standpunten voorzien zijn. Of beter nog: dat je zelf de stand van de camera zou kunnen aanpassen.