Ever Oasis (2017)

Nintendo 3DS
Action / RPG

Ontwikkeld door Grezzo

Als uitverkoren Seedling is het jouw taak om een bloeiende oase op te bouwen met je partner Isuna. Ontmoet leden van andere stammen en sluit bondgenootschappen met ze om je missie uit te voeren. Ondertussen moet je het opnemen tegen Chaos, die de vrede in de woestijn bedreigt. Neem het op tegen vijanden in realtime-gevechten waarbij je wisselt tussen drie teamleden, en verken een woestijn vol gevaren. Ga op zoek naar grondstoffen in grotten en in kerkers vol puzzels om dewadems te verdienen. Daarmee kun je nieuwe winkels en uitrustingen laten groeien!

Deze staat dus best hoog op mijn verlanglijstje. Lijkt wat weg te hebben van Dark Cloud destijds op de PS2 - deels RPG / deels city-builder. Hoop dat het ook daadwerkelijk wat wordt.

Ziet er old-school leuk uit!

Nog twee games in 'tzelfde sub genre waar dit me aan herinnerd; Threads of Fate en Legend of Mana.

Heb er tot nog toe een vijftal uur in zitten en het is inderdaad 'old-school leuk'. Het verhaal is (tot nog toe) niet al te diepgaand, maar wordt leuk gebracht, en de combinatie tussen het opbouwen van de oasis en het verkennen en puzzelen in de dungeons werkt uitstekend. Die dungeon's moet je trouwens als een soort Zelda Light beschouwen - lang niet dezelfde diepgang - maar wel stukken meer dan in bvb Rune Factory en co. Vaak is het ook gewoon een kwestie van de juiste teamleden bijhebben (zo heeft iedere bewoner van de oasis zijn eigen specifieke skill die je nodig hebt) - dat zorgt wel voor redelijk wat heen en weer geloop trouwens (je kan max. 2 extra karakters meenemen), maar is (tot nog toe) niet bijzonder storend, zeker omdat je her en der ook warp spots hebt die je kan gebruiken.

Verder vind ik het grafisch stijltje met zijn Egyptisch geinspireerde thema's erg leuk gedaan - alles ziet er heel kleurrijk en stijlvol uit (en erg cute) en is ook de muziek aangenaam om naar te luisteren. Wat mij betreft zeker geen miskoop tot nog toe. Zou wel eens het begin van een leuke nieuwe franchise kunnen worden.