Little Nightmares (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Platform / Puzzle

Ontwikkeld door Tarsier
Uitgegeven door Bandai Namco

In Little Nightmares speel je als Six en het is de bedoeling om te ontsnappen aan The Maw, een enorm, mysterieus voertuig, dat bemand wordt door bedorven zielen op zoek naar hun volgende maaltijd. Verken het meest verontrustende poppenhuis ooit, met een gevangenis om uit te ontsnappen, en een speeltuin om van te genieten. Zoek je innerlijke kind en laat je fantasie de vrije loop, om uit deze nachtmerrie te ontsnappen!

^ Ik ook. Heb hem wel op de pc maar tot mijn lichte ergernis nam hij destijds de chipset of combinatie GPU / CPU niet. Heb ik nog moeten opzoeken. Niet zo'n ramp aangezien het een (ja hoor) Humble Monthly was. Dus ook blij dat ik hem alsnog kan spelen of alvast testen.

Zag ineens een gap hangen in een kamerding.

Een subtiele macabere touch altijd wel voor te porren.

Zou nog best eens wat kunnen gaan worden dit.

avatar van Rman
Sfeer en geluid zijn uitstekend. Helaas vind ik de gameplay niet al te goed vanwege de camera die je niet altijd even goed volgt. Veel opnieuw beginnen en na een keer of drie vier stop het voor mij dan wel.

avatar van Delloo
Toen de game binnen kwam als Game With Gold wilde ik hem al direct gaan spelen. Een game uit het genre Limbo en Inside. Zojuist dus uitgespeeld. De game voldeed aan al mijn verwachtingen. Jammer alleen dat hij vrij kort is. 5 levels in total met een totale speelduur van een uur of 6. Je kan nog een paar levels erbij kopen voor een euro of 4, maar dat heb ik niet gedaan.
Heerlijk sluipen door de donkere omgevingen en het ontwijken en ontlopen van de meest vreselijke mismaakte menselijke figuren. De switch in de loop van het spel is verrassend en het verslaan van de eindbaas best wel een uitdaging voordat je weet hoe je dat moet doen. Een echte aanrader en een heerlijk kort tussendoortje.