Dark Souls III: Ashes of Ariandel (2016)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Action / RPG

Ontwikkeld door From
Uitgegeven door From en Bandai Namco

In deze uitbreiding op Dark Souls III zal je opnieuw een Painted World moeten betreden. Als de Unkindled, is het jouw taak om de as van de vergeten profete Ariandel te bemachtigen. Reis af naar haar besneeuwde thuiswereld en trotseer de nieuwe gebieden, vallen, vijanden en bazen, door de duisternis nogmaals te omarmen.

avatar van dr channard
Leuke sfeer maar veel te kort. Eindbaas maakt alles goed.

avatar van JacoBaco
Hoe kort? Ik las ergens ongeveer 4 uurtjes.

avatar van dr channard
Inderdaad. In vgl met Witcher 3 : Hearts Of Stone : 10 euro voor 15 uur gameplay. Hier 15 euro voor inderdaad 4 a 5 uurtjes. De omgeving is heel Bloodborne-achtig ... Zeer positief ! het is een interactieve spelwereld, maar je komt telkens wel terug op een bekende weg zodat je niet anders kan dan doorgaan. Laat ons zeggen dat ik de DLC in drie dagen heb uitgespeeld (ik werk, elke avond een uur of twee gamen).

De moeilijkheidsgraad ligt wel goed, een beetje in de lijn met de main game (of misschien komt het dat ik na maanden niet meer spelen een beetje 'rusty' was). De eindbaas is lekker uitdagend maar toch goed te doen. Geen orphan Of Kos Wel zeer episch en de move set was een keer iets anders dan de andere bazen van de serie.

mister-fool
Een korte DLC die met name gered wordt door een grandioze bossbattle aan het eind. Ook voegt dit deel weer het een ander toe aan het verhaal(Derde zuster van de Sable Church of Londor o.a ) en is het een mooie callback naar een van de beste locaties van de eerste Dark Souls. Misschien als product op zichzelf wat te mager, maar als extra content boven op een sterke basisgame zeker geslaagd.