Resident Evil VII: Biohazard (2017)

Alternatieve titel: Biohazard 7: Resident Evil

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / PlayStation VR / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Action / Shooter

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Kruip in de huid van Ethan, een man die op zoek is naar zijn vrouw in een verlaten herenhuis. Tijdens zijn zoektocht maakt Ethan gebruik van geweren, vlammenwerpers, kettingzagen en explosief wapentuig om de mutanten die zijn pad kruisen, een kopje kleiner te maken. Dit gaat gepaard met de nodige gore, zoals we gewend zijn van de Resident Evil-games. Het spel laat zich besturen vanuit een first-person perspectief, waardoor je een stuk dichter op de actie zit dan in voorgaande delen.

avatar van leatherhead
Deze game mist gewoon een beetje de focus die de meeste RE games hebben wat mij betreft en is me net wat teveel een potpourri van allerlei verschillende horrorinvloeden (TCM, Saw, Hills Have Eyes) die bovenal niet erg subtiel geïntegreerd zijn. Niet zo moeilijk te zien vind ik zodra je het naast de recente RE2 remake legt bijvoorbeeld.

Al zijn sommige opmerkingen hier dan wel weer wat overdreven inderdaad.

Begon ooit met RE 2 op de N64, daarna RE remake op de Cube en later RE 4 op de Wii. Een kantelpunt in stijl maar toch voelde het in alles als een logische progressie en bleef de typerende bezieling intact. Die ontbreekt hier voor mij volledig tot dusver of had ik dat al gezegd. Een definitief oordeel van mijn kant is er nog niet geweest dus dient ook niet te worden bestreden want zoals ik al zei ben ik inmiddels bezig het een volgende eerlijke kans te geven.

Neemt niet weg dat je keer op keer je negatieve standpunten blijft delen. Als je niet wilt dat je standpunten bestreden worden dan moet je je commentaar voor je houden. Dit zijn geen argumenten die inhoudelijk ingaan op wat ik zei; Je herhaalt gewoon je stelling waar ik net nog van uitlegde waarom het onterecht was. Alsof er niets is aangekomen. Je loopt in dit topic herhaaldelijk oppervlakkige afkraakpraatjes te houden over en geliefde game en reageert ook nog eens kinderachtig als iemand je op je standpunten aanspreekt ("ok cool"?). En weer onderbouw je niets. Voor iemand die met elitaire trots zegt dat andere mensen dom zijn, rare standpunten hebben of niet serieus te nemen valt weet jij zelf barweinig inhoudelijk te melden en gedraag je je heel ontwijkend zodra iemand jouw standpunten eens in een negatief licht zet. Laat maar zitten Confusie. Het is duidelijk dat het zonde van de tijd is om energie in jou te steken.

Als ik niks haal hieruit is dat volgens mij alleen jammer voor mij. Mooi voor allen die hier wel een authentieke RE ervaring in zien dus veeg gerust die traan van je cheek. Een gerechtvaardigde aanleiding voor deze uitbundige butzeer tot op het bot display ontgaat mij even. En verder overigens niet het type dat gaat liggen interageren op emotioneel niveau over onbenullige zaken met lieden die ik niet ken of mij kennen dus laat inderdaad maar gewoon zitten ja.

Confusie schreef:
Als ik niks haal hieruit is dat volgens mij alleen jammer voor mij.

Je maakt het andermans probleem door ervoor te kiezen herhaaldelijk je gedachtes met hun te delen. Een keer je negatieve mening uiten en verdergaan met je leven, ok, maar steeds terug blijven komen om trapjes te geven over elk onbenullige gedachte die je te binnen schiet is iets anders. Dat is gewoon vervelend en heeft meer wel van trollen dan een onschuldig meningsverschil. In plaats van alles van je af te schuiven en andere de schuld te geven is het misschien een idee naar jezelf te kijken wanneer mensen je op dit soort dingen aanspreken.

Je denkt serieus dat deze frustratie enkel en alleen komt omdat je hebt gezegd dat jij de vibe niet terug herkent? Ahja, je bent namelijk een onschuldig engeltje die nooit wat vervelends, onzinnig of arrogant zegt. Een hoog beeld van zichzelf en zegt met het grootste gemak dat andere wat mankeert of niet serieus te nemen vallen, maar zodra het daadwerkelijk aankomt op inhoud weet jij zelden iets te melden. Nu ook nog een schijnheilige houding aannemen zodra je erop word aangesproken? Niet iets over andere zeggen dat je niet over jezelf wilt horen. Jij bent degene die keer op keer ervoor kiest om al je zweverige gedachtes met iedereen te delen ongeachte hoe onnozel, incoherent of elitair ze mogen zijn. Ja, dan moet je niet raar aan opkijken als mensen je eens iets over je onzin te zeggen hebben

En leer toch een normaal Nederlands joh.

Altijd een nieuwe alinea na elke zin of die gare woordkeuzes.

Wat bezielt jou in dat jij denkt dat dit een goed idee is?

Nu duidelijk genoeg? Of wil je dat ik een reeks voorbeelden erbij ga gooi voordat je doorhebt hoe vervelend jij je opstelt?

Je maakt er nu iets persoonlijks van en haalt er dingen bij die niets met de discussie hier te maken hebben. Duidelijk wat onderliggende frustratie rond mijn persoon die nu naar buiten komt, heb ik geen boodschap aan. Daarnaast opvallend dat je mijn kenmerkende stijl erbij haalt terwijl ik die hier nu juist even niet hanteer. Heb nu al vaak zat duidelijk gemaakt dat ik doe met taal waar op dat moment ook maar mijn hoofd naar staat en me totaal niets aantrek van wat anderen hiervan vinden of over te zeggen hebben. Verder ga ik hier niet op in.

En hoe ver ben je nu?

Dit weekend zoals ik al aangaf in het desbetreffende topic eigenlijk vooral met Yooka-Laylee bezig.

Nogal een andere vibe zoals je zal begrijpen.

Deze week overnieuw begonnen met deze en nu ongeveer ergens waar Mia begint te freaken.

Vorige keer ergens geraakt tot waar die gast je begint te achtervolgen en je de autosleutels moest pakken of iets, mijn indruk tot aan dat bewuste segment was dat het aan een hoop dingen deed denken maar eigenlijk in niets aan Resident Evil.

Dit was mijn persoonlijke beleving op dat moment.

Heb zoals ik al zei nu wel echt de intentie om verder te geraken en een definitieve indruk te vormen zal kijken of ik de komende dagen even in de stemming weet te komen Yooka-Laylee pakte me eerst ook niet echt zit ik nu ook lekker in een omslagpunt nooit geheel ondenkbaar dus zodra ik meer weet u ongetwijfeld meer van mij gaat vernemen.

avatar van drezic
Dit valt me heel erg tegen. Ik heb RE2 en RE4 (en delen van 5 en 6) gespeeld en dit is totaal niet wat ik verwachte. De gameplay is erg vervelend omdat je de helft van de tijd aan het uitvogelen bent hoe je nu weer van zo'n gast die achter je aanrent afkomt. Ik snap wellicht wel wat ze proberen te doen, een soort van ouwe horrorfilm-vibe creëeren, maar mijn ding is het niet. Ik speelde dit vooral omdat ik uitkeek naar deel 8 maar als die in hetzelfde straatje is sla ik die ook over.

avatar van Eraser2
Omdat ik Village (Ps5) voor mijn verjaardag heb gekregen onlangs wilde ik deze even snel doorspelen. Dat werd me aangeraden en ik kon hem zo binnenhalen via de PS plus collectie. Dat ‘even’ doorspelen werd direct na de eerste playthrough gelijk nog een keer doorspelen voor de speed run trophy. Inmiddels wil ik zelfs een gooi doen naar die platinum trofee. Echt een geweldige game die zeer sfeervol is. Village moet nog even in de kast blijven liggen ben ik bang.

avatar van nintendo
Op Madhouse is het echt way to hard!! Ik geraak maar niet voorbij chapter 3 als Ethan Mia moet verslaan met haar kettingzaag. Iemand hier dat Madhouse heeft kunnen uitgamen?

nintendo schreef:

nintendo Ik heb het einde gehaald op Madhouse. Ja het is heel erg moeilijk en ik zat zelf ook een tijdje vast bij Mia. Helaas heb ik geen tips voor je, want het is alweer 5 jaar geleden. Qua niveau zit ik misschien net iets boven de doorsnee gamer. Ik ben dus niet uitzonderlijk goed wat dat betreft.

Ik heb toch wel wat tips. 1. Je kan de kamer weer verlaten zodat je wat afstand kan nemen. 2. Je kan haar charge (als je dat iets zegt) blocken, maar haar slash niet. 3. Er is een bijl in de game die je kan gebruiken als je tegen haar vecht. Ik weet alleen niet waar dat ding ligt.

JacoBaco schreef:

heb al afstanden geprobeerd en ik knal met 27 bullets op haar hoofd, maar ze gaat maar niet neer en dan met het bijl, maar ze zaagd mij steeds in twee

avatar van JacoBaco
nintendo Al op YouTube gekeken?

JacoBaco schreef:
nintendo Al op YouTube gekeken?

Is mij uiteindelijk gelukt! De garage met de auto scene heb ik ook gedaan. Ik zit nu ondertussen in het 2de gedeelde van het huis waar die shotgun hangt dat je niet kunt nemen.