Simon the Sorcerer (1993)

Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32 / PC

Ontwikkeld door Adventure Soft
Uitgegeven door Adventure Soft

De veertienjarige Simon is bezig zijn huiswerk te maken als zijn hond Chippy opeens begint te blaffen. Als Simon dan gaat kijken wat er aan de hand is vindt hij zijn harige vriendje in de kelder bij een houten kist. Als hij kijkt wat er in de kist zit vindt hij alleen een oud toverspreukenboek genaamd "Ye Old Speelbook". Simon heeft niet de nieuwsgierigheid om het te willen lezen, dus gooit hij het boek op de grond. Bij toeval slaat het boek open en opent er een magische doorgang naar een andere wereld. Als Chippy hier doorheen loopt, heeft Simon weinig keus, en gaat hij zijn hond achterna..

Wat een prachtige voorkant, het verhaal is ook prachtig en het is mijn favoriete Genre, maar ondanks dat heb ik het spel nog nooit gespeeld....of gezien....of er van gehoord. Jammer lijkt me best wel gaaf.

avatar van Thomas83
Heb dit spel wel eens gespeeld. Maar vrij kort en nooit uitgespeeld. Deze zet ik dus op mijn (helaas veel te lange) nog-spelen-lijstje.
Ik dacht dat het een point & click-adventure was, beetje in de stijl van de LucasArts-adventures.

avatar van drezic
Thomas83 schreef:

Dat klopt!

Fantastische adventure, geheel in de stijl van Lucasarts inderdaad. Zowel op de Amiga als op de Amiga CD32 gespeeld. Een van de weinige games die echt gebruik maakte van de CD32 door er spraak aan toe te voegen.

Wellicht mijn favoriete point & click adventure ooit. Begonnen op de Amiga en ook in huis gehaald voor de PC later, en eentje die ik nog met enige regelmaat uit de kast trek. Grafisch schitterend met al die kleine details op het scherm, leuke soundtrack en geweldig voice acting. Ook de humor was gewoon geweldig met de sarcastische en ronduit brutale Simon als hoofdpersonage en de verschillende persiflages die je in het spel terugvind.