menu

Super Mario Run (2016)

mijn stem
2,83 (6)
6 stemmen

Apple iOS / Android
Platform
single player

Ontwikkeld door Nintendo
Uitgegeven door Nintendo

De gekende spanning wordt weer van stal gehaald wanneer Mario wederom een groots avontuur van nobele strijdvaardigheid zal moeten volbrengen. Nieuw hierbij is de versimpelde besturing waarbij Mario zichzelf automatisch voortbeweegt en op commando enkel zal springen, toepasselijk voor het platform waar hij zich deze keer op begeeft.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=E39ychZKnDI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Onderhond
Tja, je hebt het over een Mario game ... dan zijn de mogelijkheden inderdaad beperkt als je een echte Mario experience wil. Er is een reden dat er geen precisie platformers zijn op mobile natuurlijk, het gebrek aan gecontroleerde input staat zo'n games gewoon in de weg. Ze hadden ook kunnen beslissen om géén Mario game uit te brengen, maar da's toch Nintendo's IP no1.

Volgens mij buigt Nintendo met dit spel absoluut niet voor kwaliteit, alleen zijn ze zich er wel van bewust dat ze een groot deel van hun klanten verloren zijn aan mobile. En die moeten ze toch op de één of andere manier terugwinnen/teruglokken naar hun eigen ecosysteem. Volwaardige games op mobile is amper een optie (allicht dat een Fire Emblem makkelijker te vertalen valt) en wenselijk is het ook niet, want daarmee win je niemand terug natuurlijk.

Dus dan maar een goed uitgewerkte game die qua principe op mobile wél werkt, maar tegelijkertijd mensen wél weer doet hunkeren naar the real deal. Kijk, ik zit ook niet te wachten op dit soort games en ik zou ook liever hebben dat Nintendo ze niet hoefde te maken, maar die realiteit is er nu eenmaal wel. De WiiU was een commerciële failure en hoewel Nintendo wel wat geld op de bank heeft staan kunnen ze dat geen 3 console-generaties rekken, of ze gaan dezelfde weg op als Sega.

Dit spel is (hopelijk) gewoon een goed doordachte zet om mensen (hopelijk) weer naar hun eigen systemen te lokken. Nogmaals, over die aanpak zijn ze vanaf het begin altijd transparant geweest, dus waarom mensen andere dingen verwachten begrijp ik niet zo.

avatar van Onderhond
Even gestaafd met bron: Nintendo CEO on Mobile Gaming, Smartphones - time.com

Artikel uit 2015. Iwata is er uiteraard niet meer ondertussen, maar wat je nu ziet staat daar gewoon woord voor woord (eerste vraag die in het interview gesteld werd) 


avatar van Manny Calavera
Mijn god wat is dit saai. Demo gedownload, maar dit voelt niet als een 2D Mario als je niet zelf je acties kan bepalen. Echt heel saai. En al die interactieve onzin erbij met Toad en je koninkrijk etc nodigt ook niet uit om nog door te gaan. Ik wil gewoon door levels heen rennen, meer niet. Niks bouwen, geen cadeaus, geen minigames.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:00 uur

geplaatst: vandaag om 07:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.