Obduction (2016)

Macintosh / PC / PlayStation 4
Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door Cyan
Uitgegeven door Cyan en Techland

Als je het 's nachts in het park bent, zie je vreemde lichtjes in de lucht. Na nader onderzoek ontdek je een lichtgevend zaad-achtig object, maar zo gauw als je in de buurt komt, verlies je bewustzijn. Als je ontwaakt blijk je, met een deel van je omgeving, getransporteerd te zijn naar een alien planeet.

Na 10 jaar eindelijk een nieuwe game van de makers van Myst.

Kijken of ze na al die jaren hun sfeervolle world-building skillz nog hebben...

Ook meteen op mijn Steam Wishlist gegooid. Erg benieuwd.

mister-fool
Riven kon ik vroeger enorm waarderen. Ik ben dan ook benieuwd naar dit nieuwe spel.

Kvond Riven ook verreweg de best o' da bunch!

avatar van Shangri-la
Prachtige game, het enige minpunt is dat de omgevingen erg groot en onoverzichtelijk zijn waardoor je soms uren loopt te dolen zonder te weten wat je doen moet. Maar grafisch heel erg mooi en goede puzzles zoals we dat van de Myst games gewend zijn.

Ziet er wat ouderwets uit. Voegt het iets nieuws toe?

avatar van Shangri-la
Tja om die vraag te beantwoorden moet je jezelf afvragen of je een adventure fan bent. Zo ja, dan is dit zeker een must play.

avatar van Finidi
Ik herinner me nog dat ik te jong was voor Myst; wel m'n broers het zien spelen, maar ik snapte er zelf natuurlijk niks van.

Dus zonder nostalgie naar Myst deze game gaan spelen. Interessante setting en verhaal, maar de puzzels vond ik niet erg boeiend. De balans tussen het verhaal en de puzzels was ook tof: het waren puzzels die stuk voor stuk een logische reden hadden om te bestaan in de wereld. Verder had ik nogal wat technische problemen met de framerate, die de pret een beetje drukten.