Eagle Flight (2016)

Action / Flight
single player / online

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

In deze virtual reality game zweef je letterlijk door de lucht. Als adelaar zoef je lang iconische gebouwen, door nauwe straten en duik je van grote hoogtes. Dit alles in luchtgevechten tegen andere spelers waarbij jij je territorium moet beschermen.

avatar van AmazingPP
Super gave VR-ervaring! Het gevoel dat je vliegt komt hier wel heel dichtbij, tenminste; dat lijkt me zo. Het is echt heerlijk om over Parijs te zweven door tunnels, door huizen, over duiken en zelfs tot aan het topje van de Eiffeltoren! De spelelementen zijn ook erg leuk om te doen, vooral de uitdagingen door de metro-tunnels zijn echt vet en best pittig bij tijden. Een top spel wat mij betreft! Om te relaxen speel ik altijd een uurtje na het eten. Heerlijk! Grafisch is het wat simpel, maar dat mag de pret niet drukken. 4 *

avatar van TonyTHorror
Uitstekende PSVR titel. Vooral een prima spel om je VR-avontuurtjes mee te beginnen. Controls voelen intuïtief en ondanks het constante bewegen is er van motion sickness weinig sprake (ik ben er überhaupt niet gevoelig voor, maar de game is sterk geoptimaliseerd waardoor dat soort ongemakken voor -zo goed als- iedereen tot een minimum worden gehouden). Fijne art-style en bovendien met meeslepende, avontuurlijke muziek gebracht. De story mode is iet wat aan de korte kant, maar de speelduur is makkelijke te verlengen door de expert challenges af te gaan en voor de perfectionisten is er nog altijd de drang om alles met 3 sterren af te sluiten. Online helaas weinig succes gehad m.b.t de matchmaking, maar dat mag geen verrassing zijn.