Wonder Boy: The Dragon's Trap (2017)

4,50

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Lizardcube
Uitgegeven door DotEmu

Remake van genre-klassieker Wonder Boy III: The Dragon's Trap (uit 1989 voor de Sega Master System). In deze Metroidvania-achtige actie-platformer neem je de rol aan van Lizard-Man, die van gedaante kan wisselen en zes verschillende vormen kan aannemen, van een muis tot een havik of een piranha. Deze vormen dien je aan te wenden om de vele obstakels en vijanden te overwinnen die Monster Land rijk is.

8 BERICHTEN
avatar van finalman
Hier kijk ik wel naar uit, samen met Monster Boy and the Cursed Kingdom.

avatar van mister-fool

Ik ben altijd wel te porren voor een goede retro-platformer. Laat maar komen dus.

Reviews zijn redelijk, gemiddeld tussen de 7 en 8. Ben er wel benieuwd naar, echter het origineel nooit gespeeld en vraag me af of het dan wel de moeite waard is.

mrdig schreef:

Geen idee. Het origineel vond ik destijds erg leuk - maar het is inderdaad de vraag of het de tand des tijds goed genoeg heeft doorstaan om ook in 2017 nog de moeite te zijn zonder afhankelijk te zijn van een flinke scheut nostalgie. Het nieuwe stijltje ziet er best charmant uit vind ik. Denkelijk dat ik het me vroeg of laat wel eens aanschaf. Of alleszins eens een keertje probeer.

Sinner schreef:

Ja vroeg of laat gaat deze er wel komen. Dat is zeker. Voor nu wacht ik op een sale.

avatar van finalman
Zalig om mee te spelen - ik zie geen minpunten. Een remake dat geslaagd is!

Dit spel is echt pittig!.
Maar ik weiger om hem op een makkelijke stand te gaan spelen (dat doe ik nooit!).
Ik moet echt beter matriaal hebben om te kunnen slagen.
De geweldige charme die dit spel heeft zorgt dat ik door speel.