The Bunker (2016)

PC / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Splendy en Wales
Uitgegeven door Green Man

In deze volledige live-action-ervaring stap je in de schoenen van John. De laatst overgebleven overlevende in een nucleaire bunker. Het enige dat John bij zinnen houdt is zijn dagelijkse routine. Maar wanneer op een dag een alarm afgaat, begint zijn geest aan zelfvernietiging. Duik diep in verdrongen jeugdherinneringen om de duistere geheimen van de bunker naar boven te halen.

Interessante game... lekker oldschool. Doet mij direct denken aan Sierra games en de periode dat het gebruik van real motion picture icm point & click principe steeds populairer werd (Phantasmagoria, Gabriel Knights, Police Quest: SWAT)

avatar van All Seeing Fish
Ziet er goed uit, komt op mijn to do lijstje.

Ja ik heb hem ook in mijn wenslijst gezet maar ik ben nog op zoek naar recensies...
Die kan ik moeilijk vinden..

Het is nu wel overduidelijk dat het probleem aan de combinatie software / hardware / drivers licht bij mij - gisteren een extra key van een vriend gekregen en wederom dezelfde problemen als bij The Late Shift. Crashes, beeld verdwijnt maar geluid loopt. Na 5 minuten uitgepleurd. Ik wacht wel op sales op mijn Xbox One in het vervolg. Gelukkig betrof het hier een gratis schenking. Maar het blijft vreemd dat het knak dezelfde problemen zijn als bij die andere FMV game - en nochtans alles up-to-date is naar mijn weten, ook diverse video/software drivers (voor afspelen van filmpjes). In ieder geval ben ik toch ontmoedigd genoeg om niet te gaan zoeken naar een oplossing voor het probleem (na diverse fora te hebben geraadpleegd). Jammer maar helaas. Moet maar even wachten.