The Turing Test (2016)

PC / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Google Stadia
Puzzle / Adventure

Ontwikkeld door Bulkhead
Uitgegeven door Square Enix

De Turing Test is een first-person puzzel avontuur dat zich afspeelt op Europa, de maan van Jupiter. Jij bent Ava Turing, een ingenieur werkzaam voor het ISA (International Space Agency). Het is jouw taak om de oorzaak achter de verdwijning van al het grondpersoneel van de basis op Europa te ontdekken. Samen met je EMT (Energy Manipulation Tool), waarmee je de energie van een object naar het andere kan overbrengen, zal je de geheimen van het verlaten station moeten zien te ontrafelen.

avatar van All Seeing Fish
Mooi game voor na Deus Ex

avatar van horizon
Wel erg obvious om een spel genaamd Turing Test de hoofdpersoon de naam Ava te geven. Hoogst origineel...

Ex Machina (2015) - MovieMeter.nl

avatar van All Seeing Fish
Gezien, zeer vermakelijke film.

Recensies zijn redelijk positief, vooral deze:

Een game om in de gaten houden, ben er wel benieuwd naar.

avatar van threeohthree
Vandaag de eerste uurtjes van The Turing Test doorlopen en ook ik ben zeer enthousiast. Ja, de puzzels zijn niet van het niveau van een Myst of The Witness, maar wat het wel heeft is intrige en verhaal in combinatie met logische en herkenbare hersenkrakers. Denk bijvoorbeeld aan Portal of The Talos Principle in een ander jasje. Ik ben vooral onder de indruk door de hoeveelheid diepgang die tot in de gameplay te voelen is. De game straalt haar intentie vanaf seconde 1 uit en slaagt vooralsnog met vlag en wimpel.

avatar van threeohthree
Inmiddels ook uitgespeeld en blijf positief. Laten we eerlijk zijn, het puzzel genre ging The Turing Test niet op z'n kop zetten, en dat heeft het zeker ook niet gedaan, maar het combineert wel bekend puzzelwerk met een interessant thema. Het zou zomaar een hoofdstuk uit The Talos Principle kunnen zijn, want ook hier worden veel vragen gesteld over identiteit en kunstmatige intelligentie.

Verhaal speelt zich grotendeels op de achtergrond af (hier en daar wat dialoogjes), maar zo voelt dat nooit. Dit komt echt volledig door de opzet en samenwerking tussen het narratief en de gameplay. De game komt uiteindelijk net wat te kort om met het echte werk te concurreren, maar ze heeft zeker haar visitekaartje af kunnen geven!

avatar van Delloo
Zojuist voor de volle 100% uitgespeeld en alle achievments gehaald. Een echte aanrader. Grafisch prima. Lijkt op de game Portal, maar dan net even anders. De game speelt lekker weg. Is nooit echt te moeilijk en ook niet altijd makkelijk. Soms moet je de grijze massa toch even laten kraken. Toch nog een uur of 10 over deze game gedaan. Er wordt veel gezegt dat het eind een tegenvaller was. Ik vond dat niet. Je hebt 2 keuzes die je allebei kunt proberen. Kies wat het meest bij je past, of in welke stemming je bent.

avatar van JacoBaco
Uit verveling dit maar eens aan het uitproberen. Lekker rustig puzzelen en creatief bezig zijn. Inmiddels halverwege missie 5. Er zitten goed bedachte puzzels tussen waarbij ik soms het idee heb dat ik ze per ongeluk oplos. Het komt er op neer dat je telkens de juiste deur moet openen om verder te kunnen. Heb al een paar keer vastgezeten, maar uiteindelijk dan toch de juiste ingeving. Ik denk dat iemand met een IQ van 140 lacht om de puzzels. Mijn bescheiden IQ kan het goed aan. Zeker niet simpel, maar ook niet enorm moeilijk. 1 puzzel wel op youtube bekeken en dat is de optionele puzzel genaamd This is a Lock.

PS Now lichting van deze maand viel met Watch_Dogs 2 toch lichtelijk tegen.

Dit is wel een pareltje echter.

avatar van JacoBaco
Goed dat je het zegt... Ik moest nog een cijfer geven...

Zit ingenieus in elkaar en speelt lekker weg met je space ballen gun.

Ben hier wel content mee.

avatar van JacoBaco
En Ava is een leuk meske.

Pure pixel vertedering.

Altijd mooi meegenomen.