Pac-Man Championship Edition 2 (2016)

Alternatieve titel: Pac-Man Championship Edition 2 Plus

Xbox One / PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Bandai Namco
Uitgegeven door Bandai Namco

Herleef de klassieker in het vervolg op Pac-Man Championship Edition. In deze versie, met 3D-graphics en talloze unieke levels, dien je je wederom een ongeluk te happen en alle spoken te slim af te zijn! Naast de klassieke spelmodus zijn er ook tal van nieuwe spelmodi beschikbaar, waaronder Time Attack en Adventure - waarin je het opneemt tegen grote eindbazen en te maken krijgt met krankzinnige, geremixte spelregels.

Tot 10 mei gratis in de PS Store

Deze game laatst eventjes gespeeld, maar kwam er al snel achter dat dit toch echt niet mijn kopje thee is

Het is pac-man zoals je van vroeger kent, maar dan zeer flashy/neon en met allerlei extra mechanics.

avatar van solidKevin
Zelf ben ik wel te spreken over Pac-Man Championship Edition 2. Het werkt voor mij best verslavend om steeds betere scores te halen en de beste routes te ontdekken. Als ik eenmaal bezig ben zit ik na een tijdje helemaal in de 'Pac-Zone' en vergeet ik even alles om me heen. Het feit dat de potjes in de Score Attack maar vijf minuten duren, maakt de game perfect voor kortere sessies. Het zal niet iets zijn dat ik voor een lange tijd blijf spelen, maar het is wel zo'n game die je ook met een paar vrienden op de bank kunt doen. Gewoon om te kijken wie de beste scores weet te halen.

Pac heeft het voor mij altijd tegen Tetris afgelegd maar vind dit nog wel best lache.

En waar komt je vergelijk vandaan? Omdat pac-man een traditioneel puzzle game, net als tetris is? Of omdat ze beide in de jaren 80 onstaan zijn? Of omdat ze beide op een electronisch device gespeeld worden?

Nou al die dingen wel.

Bij deze versie van pac-man kun je misschien inderdaad van puzzle-elementen spreken, maar de origineel arcade versie is toch eerder een typisch actie-behendigheids-spel. Het enige wat ze gemeen hebben is hi-score jacht.

Originele Pac-Man vond ik nooit zo pakkend.

Deze wel grappig.

Gaan het eens meemaken.

Of het een blijvertje is.